Bilden som reklam för hästutrustning förmedlar

Visa bifogad fil 63855Det här är också en reklambild för ett stort företag. Här är känslan en helt annan.
Nu är jag kanske lite partisk då det är min häst. Men modellen är inte proffs och det är inte lika stelt.
Jag fotar hellre en naturlig person utan kameravana men med bra attityd och som man kan arbeta med. Än någon som typ tror att de är Kate Moss. Den här bilden är jättefin och inbjudande.
 
Det känns väl lite överdrivet?
Det är ju uppenbart ett framgångsrikt företag, varför skulle man inte ta det på allvar?
De har ju dessutom inspirerat många andra företag just kring nackstycken osv.

Själv gillar jag verkligen deras schabrak, extremt bra passform👍
De är ju framgångsrika för att de är smarta på marknadsföring och smart marknadsföring och kvalitet och vettiga arbetsförhållanden för de som tillverkar produkterna går liksom inte alltid hand i hand.
 
Företaget bytte ägare för ett par år sedan. Det blir bra för det är ett liknande företag som importerar men det har ändrat sig lite men företaget överlever. Det är bra om företaget överlever.

Jag tycker handen är extremt konstig men Photoshop är väldigt populärt. Allting är photoshoppat det är förmodligen kanske inte ens en levande människa för då måste de ju betala någon. Det är en docka och det ser ut som en docka. Men vad gör det egentligen?
Docka?🤣
 
De är ju framgångsrika för att de är smarta på marknadsföring och smart marknadsföring och kvalitet och vettiga arbetsförhållanden för de som tillverkar produkterna går liksom inte alltid hand i hand.
Fast hade det varit usel kvalitet hade folk inte handlat så mkt. Jag har både kläder och schabrak därifrån, inget fel på kvalitet alls. Tränsen har väl varierat i läderkvalitet genom åren men blivit bättre.
 
Fast hade det varit usel kvalitet hade folk inte handlat så mkt. Jag har både kläder och schabrak därifrån, inget fel på kvalitet alls. Tränsen har väl varierat i läderkvalitet genom åren men blivit bättre.

Samma här, jag har inte många grejer från dem men det jag har är inget som stuckit ut i dålig kvalitét. Tycker att man har hört det i alla år som märket funnits att det är så kass kvalitét men det är inget jag märkt av på varken träns, pannband eller klädesplagg utan det har varit varken bättre eller sämre än något annat.
 
Varför ska det vara en bild på en smutsig människa och häst,det tycker jag inte alls passar som reklambild.
Tycker den här bilden är bra och hon ser ut som en människa inte en docka :)
Jag skulle aldrig handla från en kedja som lade ut bilder leriga hästar och människor, inte ens Biltemas reklammänniskor är smutsiga 🤗
 
Varför ska det vara en bild på en smutsig människa och häst,det tycker jag inte alls passar som reklambild.
Tycker den här bilden är bra och hon ser ut som en människa inte en docka :)
Jag skulle aldrig handla från en kedja som lade ut bilder leriga hästar och människor, inte ens Biltemas reklammänniskor är smutsiga 🤗
Jag är lite inne på samma - bilderna är ju för att visa upp kläder och utrustning, och bilden man vill visa är väl mer en "mode"-bild istället för en "bruksbild".
Samtidigt som jag också kan reagera på ridbyxannonserna med högklackat - eftersom de inte hör ihop.

I tex detta märkes annonser är det ju bilder i stall, med häst, under ridning osv - om än väldigt piffade och polerade bilder. Men då är det ju återigen; uppvisningsbilder där man bara vill visa hur fina produkter man har.
 
Senast ändrad:
Varför ska det vara en bild på en smutsig människa och häst,det tycker jag inte alls passar som reklambild.
Tycker den här bilden är bra och hon ser ut som en människa inte en docka :)
Jag skulle aldrig handla från en kedja som lade ut bilder leriga hästar och människor, inte ens Biltemas reklammänniskor är smutsiga 🤗
Det behöver självklart inte vara skitiga hästar och modeller på bilderna men jag föredrar lite mer naturligt.
 
Screenshot_20201218-152113_Instagram.jpg

Här är en till bild från samma session som den förra. Se på skillnaden i samspelet med hästen. Inget är skitigt men modellen ser i alla fall riktig ut och inte som on hon är inkastad i en bild med en häst. Båda bilderna visar upp kläderna men utstrålar helt olika känslor.
Hjälper ju förstås att hästen är väldigt snygg. :D
 
Visa bifogad fil 63873
Här är en till bild från samma session som den förra. Se på skillnaden i samspelet med hästen. Inget är skitigt men modellen ser i alla fall riktig ut och inte som on hon är inkastad i en bild med en häst. Båda bilderna visar upp kläderna men utstrålar helt olika känslor.
Hjälper ju förstås att hästen är väldigt snygg. :D
Jag tycker den andra bilden med ”docktjejen ” är mer tilltalande faktiskt :) ljusare och luftigare.
 
Visa bifogad fil 63839Den här bilden är en i den senaste kampanjen från ett stort svenskt företag. Modellen ser ut som en Barbie (högerhanden!). Tycker det är fascinerande att ett svenskt företag som drivs av kvinnor vill förmedla den här bilden i samband med sina produkter.
Man ser ju ofta andra stora aktörer i branschen som väljer att marknadsföra sina produkter på lite konstiga sätt. Ridbyxor på modeller i högklackat t.ex.
Hur tycker ni att ridsportprodukter ska marknadsföras? Jag förstår att man inte kan ha modeller som ser ut som jag gör i stallet, men jag hade gärna sett något närmare verkligheten.
Förstår vad du vill diskutera men modellens utseende är väl inget snällt att diskutera på ett forum?
 
Visa bifogad fil 63839Den här bilden är en i den senaste kampanjen från ett stort svenskt företag. Modellen ser ut som en Barbie (högerhanden!). Tycker det är fascinerande att ett svenskt företag som drivs av kvinnor vill förmedla den här bilden i samband med sina produkter.
Man ser ju ofta andra stora aktörer i branschen som väljer att marknadsföra sina produkter på lite konstiga sätt. Ridbyxor på modeller i högklackat t.ex.
Hur tycker ni att ridsportprodukter ska marknadsföras? Jag förstår att man inte kan ha modeller som ser ut som jag gör i stallet, men jag hade gärna sett något närmare verkligheten.
Förutom posen och att hon inte ser ut att ha någon kontakt alls med hästen så reagerar jag mest på att man fortfarande använder sig av modeller med ett visst utseende och att det ser så softat och retuscherat ut. Påminner om gamla japanska träsnitt i livfullhet (har modellen inga drag, rynkor eller skuggor så får jag be henne om ursäkt). Tycker att valet av modell i det här sammanhanget är extra sorgligt med tanke på målgruppen (unga tjejer, men det gäller väl i o f det mesta) och anknytningen till sport. Dessutom ger det inte så bra uppfattning om hur plaggen sitter om de visas på modeller som inte överensstämmer med flertalet kunder (i det här fallet dock lite intressant att byxorna inte sitter så bra på henne). Bilder i reklam för andra idrottskläder brukar väl vara lite mer naturtrogna - utan att för den skull sälja sämre?

Ger ungefär samma intresse att handla som de klädföretag som säljer kläder av modeller och i prisklass som passar affärskvinnor med androgyna modeller som ser ut att be om ursäkt både för sin egen existens och klädernas. Jag hade velat se en stolthet och utstrålning från modellerna som liknar det intryck som kunderna vill ge. (Men har som sagt sett att den trenden är på väg att minska).
 
Visa bifogad fil 63839Den här bilden är en i den senaste kampanjen från ett stort svenskt företag. Modellen ser ut som en Barbie (högerhanden!). Tycker det är fascinerande att ett svenskt företag som drivs av kvinnor vill förmedla den här bilden i samband med sina produkter.
Man ser ju ofta andra stora aktörer i branschen som väljer att marknadsföra sina produkter på lite konstiga sätt. Ridbyxor på modeller i högklackat t.ex.
Hur tycker ni att ridsportprodukter ska marknadsföras? Jag förstår att man inte kan ha modeller som ser ut som jag gör i stallet, men jag hade gärna sett något närmare verkligheten.
Kanske OT men jag fick med ett schabrak från det märket när jag köpte häst, och det är nog det sämsta jag varit med om...
 
Företaget bytte ägare för ett par år sedan. Det blir bra för det är ett liknande företag som importerar men det har ändrat sig lite men företaget överlever. Det är bra om företaget överlever.

Jag tycker handen är extremt konstig men Photoshop är väldigt populärt. Allting är photoshoppat det är förmodligen kanske inte ens en levande människa för då måste de ju betala någon. Det är en docka och det ser ut som en docka. Men vad gör det egentligen?

Det är dyrare att anlita en grafiker för att trolla fram en modell, än att anlita en faktisk modell. Just sayin ;)
//mvh, Grafiker
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp