BILDER: Lydnadsträning med saluki.

Sv: BILDER: Lydnadsträning med saluki.

Vilken fin Nina :love:

/Basilika som eg. hade spanat på Whip i 7 år men till slut slank i på italienare ;)

Nina kommer inte från någon kennel =) Han som födde upp henne tänkte starta en kennel men jag vet aldrig om han kom så långt... För några år sedan fick hon ett prefix: "Feroiz" men jag vet inte om det är ett kennelnamn eller något helt annat :o

btw!

Feroiz är en kennel :)

*kl*

Nu när det pratas om hundträningar litegrann så kanske jag kan passa på att uppmärksamma på att det går en mycket aggressiv kennelhosta i främst Piteå, Luleå och Älvsbyn (som jag vet). Iofs är ju inte kennelhosta "livshotande" men det kan ju i värsta fall leda till lunginflammation och det är ju ingen höjdare :crazy:
Har både varit i kontakt med Djursjukhuset i G-stad och Djurkliniken här i Öjebyn och båda säger att det är den mest "aggressiva" kennelhostan som gått här på flera år, och även vaccinerade hundar blir rejält sjuka...
Så, ville bara göra er uppmärksamma på det. Sen är det ju bara att träna på som man själv tycker/vågar.
Min voffs och jag hade tänkt vara på Grans förra veckan och träna men det hoppade vi över pga. kennelhostan och hon har hälsningsförbud på alla hundar vi möter ute på promenaderna, känns onödigt att dra på sig nåt om man kan undvika det...

Var så läng sedan så jag kommer faktiskt inte ihåg hur de klarade spåren.

Det var ju typiskt att du åkt iväg till Boden när jag var på grans och tränade. Men nu har jag ju bil igen, i alla fall ett tag tills den ska repas igen, så nu ska vi väl kunna få med oss Zala och Harry ut på gläntan och kolla på lite vinthundsbus. :bump:

*ha ha* Jag skrattar på mig så söt!

Visst är hon UNDERBAR! :love:

Hon har en egen kakburk med vaniljdrömmar som är hennes absoluta favorit godis :D Ska filma någon dag, hon äter kakan så varsamt att snålvattnet rinner :love: Inget förhastat mao!

Vilken fin Nina

/Basilika som eg. hade spanat på Whip i 7 år men till slut slank i på italienare

Kul att Ni tycker hon är fin!

Är det en aktiv kennel idag? Alltid roligt att höra om släktingar till Nina!

Jag blev ju nyfiken och kikade på skk's hemsida om kenneln fanns. Och det gjorde den. De har haft runt 6-7 kullar om jag minns rätt och den sista år 2005.

Hej! Får jag fråga hur du bar dig åt för att bygga upp självförtroendet på din saluki? Har själv en hanne på 2 år som beter sig likadant, han är hemsk att gå med i koppel och ännu hemskare när han möter andra hundar! :crazy:

Anna

Befinner du dig i piteå nu jag tyckte jag såg dig och hunden igår sånna fall i Öjebyn :rofl: tänkte "Det där var likt en hund på Buke" sen kom jag på, det kanske var den :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 900
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra... 2 3
Svar
54
· Visningar
11 402
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka