Bilder på bomlösa sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare joneya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 4 793
J

joneya

Nu vill jag se massor med bilder på bomlösa sadlar, PÅ häst! Har spanat på bomlösa länge, men de bilder man hittar är rena katalogbilder, säger inte mycket om hur sadeln ser ut på en hästrygg. Och så vill jag gärna se att någon använder dem. Man kan börja undra om ingen har bomlöst eftersom man inte sett några bilder på häst.

M.v.h. från Joneya

Här är två bilder på en fit-form. Hästen är 144 cm i manken och har 125 i täcken. Så du får en uppfattning om sadelns storlek :)
Här.
Och här.

Jag tycker faktiskt att bomlösa sadlar typ fitform och torsion är snygga!

De flesta verkar tycka att de är fula men inte jag!

jag tycker inte heller att bomlösa sadlar är fula utan fina. De är sköna att rida i

Ja, jag säger inte emot. Den ser helt OK ut. Men framförallt så är den ju så skön!!

Jag har precis fått hem min Diddi special!
provred den idag, säger bara :love: :love: :love: :love:

Hade ingen kamera med idag, ska se om sambon släpper taget om den i helgen (är ju bilmässa här på Elmia....)så jag kan fixa lite bilder på den. Pållan tycks vara nöjd iaf...

Snusmumrik :banana: :banana: :banana: :banana:

vilken typ av rygg passar bomlösa sadlar??

Eftersom bomlösa sadlar inte har någon bom så passar de alla hästryggar. Men det finns andra saker som kan göra att en bomlös sadel inte passar i alla fall. Men på majoriteten av alla hästar så passar en bomlös.

Sv: Re: Bilder på bomlösa sadlar

Galadriel skrev:
Här är två bilder på en fit-form. Hästen är 144 cm i manken och har 125 i täcken. Så du får en uppfattning om sadelns storlek :)
Här.
Och här.
vad har du för storlek på den?mått på sits osv. undrar?

Sv: Bilder på bomlösa sadlar

Freeform
digitalkamera011.jpg

Barefoot Nevada
ronjawestern.jpg

Barefoot Cheyenne
digitalkamera1070.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
339
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023