bilder på bra sittande aachen träns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cleopatra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 4 280
C

cleopatra

Nu har jag länge letat efter ett välsittande aachen träns, vill hitta ett träns där sidostyckena & nosgrimme sidstyckena, går tillsammans till nacken i en så rak linje det bara går, om ni förstår hur jag menar?
tycker inte det är så fint när man ser 2 rader av remmar på huvudet,
köpte precis ett rundsytt globus träns, men där går sidostyckena i 2 rader,
& dessutom satt det tyvärr lite tokigt, var fint annars & gillade att det var vaderat i nacken & under nosgrimman :) upplevde att han sänkte huvudet mer i det tränset? men till saken..
skulle jättegärna vilja se lite bilder på hästar/ponnyer som bär ett träns som är bra sittande (i mina ögon) har även köpt ett träns där nosgrimman hamnade snett varje gång :/ suck..

Skulle bli jätteglad om någon eller många :) har lust att sätta in bilder på aachen träns, både rundsytt & vanligt,även med vit vaddering under,
& i olika nosgrimme stl, & gärna under ridning, eller bara på hästen, hoppas detta är okey att fråga, annars får moderatorn ta bort tråden :(
Mvh

Sv: bilder på bra sittande aachen träns?

Vet inte vad du tycker om detta, men enligt mig sitter det bra.
Gillar dock inte att det är spännen vid bettet - men jag kan inte få allt ;)

Bilddagboken
60816_1269779091.jpg

26403_1267036000.jpg

Ej de bästa bilderna, men de får duga :)

åh snygg häst ^^ gillade nosgrimman där :) man får byta ut sidostyckena till ett par inåtvända kanske :)
vill ha mer bilder på aachenträns :D
Är lite av en "träns shoppa holic" lite iaf :d känns som jag är ensam med att köpa nya träns varannan månad typ :crazy:

har kikat på ett dyon träns också i en butik, funderade på dem då, men kunde alldrig bestämma mig :S svårt det här, dyon tränsen med stickningar såg fina ut på hemsidan, fasst jag inte var ute efter ett sådant :D

Dyonträns
29611589.jpg

Träns från Kings(man får med 3 st nosgrimmor, o nosgrimman spänns som på dyontränset)
26073147.jpg

Är inte "orginalpannbandet" dock ;)

oh no..första tränset om inte med :(

Det finns träns där remmen till nosgrimman går in igenom nackstycket. Där blir det verkligen i linje. Har tyvärr ingen bild dock.

du har inte lust att fota din häst i det tränset Bigganl? om du råkar ha det tränset hemma förstås? :)

Det finns träns där remmen till nosgrimman går in igenom nackstycket. Där blir det verkligen i linje. Har tyvärr ingen bild dock.

På mitt träns går nosgrimman genom nackstycket, men det blir ändå inte i linje. Har tre sådana träns av olika modeller o märken och inte ett enda blir helt i linje så som TS önskar.

Till TS: Jag har inte sett ett enda träns som sitter PRECIS så som du vill ha det, speciellt så fort man tar i tygeln så flyttar man ju sidostyckena så det delar sig iaf. Jag antar att man får låta specialsy/ändra en nosgrimma där fästena sitter lägre ner för att de verkligen ska hamna i linje, om det nu skulle hjälpa vid ridning vet jag inte.

Vissa träns jag har ser på vissa bilder ut att ligga under varann eller när det gäller rundsytt så kan de ligga precis brevid varann, men sen på andra bilder så har de åkt isär av en eller annan anledning så jag tvivlar på att det ens finns träns där du kan ha remmarna i linje på/under varann hela tiden? Eller har jag missuppfattat vad det är du söker? :confused:

ex. Här ligger de rundsydda remmarna väldigt, väldigt tätt inpå varann.

Samma träns, samma häst - här har de åkt isär...

Och jag kan tänka mig att de åker isär ännu mer när jag tar i tyglarna.

hopp_och_gallopp behöver inte vara precis så rakt, men så rakt det bara går :)
såg ett fint träns (el flera) på en hingst som heter Zorro på eklunda.com ingen aning hur man länkar :S kikade lite på filmsnutten där han rids, gillade det tränset, & även det andra han hade.
kikade på ett dyonträns english collection som också såg fint ut :) ingen som har en pålle med det tränset?

Svårt att ens hitta bra snygg aachen träns att köpa :( har letat hur länge som helst nu hittade ett med super kavlite men var det rätt nosgrimma nej.. Hur gör man när man har varit i alla hästaffärer? Köpa över nätet känns ju sådär när jag vill klämma och känna innan jag köper

du har inte lust att fota din häst i det tränset Bigganl? om du råkar ha det tränset hemma förstås? :)

Nej jag har inget sådant träns. Har bara sett dem i reklam, i butiker osv. Det är som ett snitt i nackstycket där remmen till nosgrimman går in (utifrån), så ligger remmen under nackstycket och går ut igen på andra sidan. Hoppas förklaringen funkar.
Ska se om jag hittar någon bild.

Aha, nu fattar jag vad ni menar. Ni vill ha remman under sidostyckena hela vägen ner. Det blir ju en annan sak förstås. Anledningen till att de inte görs så att de ska ligga exakt är nog att man inte vill ha dubbla remmar ovanpå varandra för att det blir lite klumpigt och risken för skav ökar. Om man vill ha ett sånt utseende på tränset så föredrar jag sk stolpnosgrimma. Där träs den "engelska remmen" genom sidostyckena istället, så man slipper nackremmen helt. Det måste funka lika bra med en aachenrem till.

förlåt, men går inte alltid nosgrimman genom pannband och nackstycke?! inte sätter ni väl på den löst liskom!?

30694144.jpg

Ingen jättebra bild, men här är nosgrimman bara trädd i sidostyckena. Det borde funka även med en aachen. (om den är normalknäppt och inte åtdragen förstås)

Det blir desstom ett renare utseende med färre remmar. När jag någon gång använder nosgrimma nu för tiden så är det denna modellen.

Liknande trådar

Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite... 2
Svar
33
· Visningar
8 584
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Dök ner en snabbis i H**ks reakorg idag och hittade ett fint träns från CH som var kraftigt nedsatt, och i rätt size. So far so great...
Svar
15
· Visningar
1 801
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns... 2
Svar
27
· Visningar
5 782
Senast: Hedwig02
·
Utrustning Hubertus Classic full går precis runt nosen i normal höjd utan att sitta supertajt med den lilla padden på men "sidostyckena" sitter...
Svar
4
· Visningar
863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?

Hästrelaterat

• Få skimmel vit