Bilder på era horseware täcken

Sv: Bilder på era horseware täcken

Amigo Turnout 200 Gram

25461838.jpg


Rhino plus Turnout 370 gram

25270427.jpg


Och de nyaste


Rambo California
26824632.jpg



Amigo Turnout lite
26824751.jpg


Älskar min HW täcken!!:love:
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

För att de är sydda för att passa en häst. Då behövs inte felplacerade och verkningslösa bogveck.

Kan bara hålla med :bow: Passformen är helt outstanding :love:

Bogveck för mig är ett sätt att kompensera dålig passform, varför inte sy dem bättre från början så de inte "behövs"? Såklart passar olika modeller olika hästar men överlag tycker och tror jag att HWs passform är den mest hästvänliga.


Dessutom är de väldigt lätta och har blankt innerfoder vilket i kombo med passformen gör att de alltid ligger bra över bogarna - inget som drar och trycker där inte oavsett hur pålle busar!
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Gick precis ut o kollade mitt o mätte, har bara inspänt 10 cm o har 45 cm kvar att spänna in, så nä, de e inte långa... inte mitt iaf... Jag kan bara svara för dem 2 jag ägt o inget av dem har haft långa maggjordar men de verkar som de skiljer sig mkt isf om alla dina nu har det. Verkar som att man får kolla de i butiken när man ska köpa dem isf...
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Jag har nu efter lång tids funderingar besällt 2st Rambo california, hoppas de blir bra, visar bilder när de kommer.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Min ena häst har 6´0 eller 6´3 i sina täcken. Vissa 6´6 som han fått ärva men som han måste ha ett annat täcke under. Han är ca. 160cm och ganska kort men tycker alla modeller ligger väldigt bra på honom

Min andra som är en stor bjässe på 180 + har 7´3 i alla sina täcken. De ligger väldigt bra på henne med men Rhino täckena upplever jag som lite trånga på henne. Skulle kunna haft en större storlek men det finns ju inte..
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Kl
Jag har nu köpt in mitt första Hw täcke och jag bara älskar det :love:
Tyvärr en dålig bild.
29578551.jpg


Men kan lova att resterande täcken bli Hw täcken.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

upplever du Rhino som trängre i bogarna, eller mindre överlag liksom? Jag har ett Rhino Wug som är för tight i bogarna, men ok på längden (storlek 130). Funderar på om Rambo Wug eller Rambo Original skulle sitta bättre..
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

upplever du Rhino som trängre i bogarna, eller mindre överlag liksom? Jag har ett Rhino Wug som är för tight i bogarna, men ok på längden (storlek 130). Funderar på om Rambo Wug eller Rambo Original skulle sitta bättre..
Med STÖRSTA sannolikhet skulle Rambo passa oavsett wug eller orginal. De har samma längd men är rymligare i bogen.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Min stora kille har ett amigo turnout lite och ett 1200 D medium samt ett rhino wug heavy och ett rambo supreme heavy.

Tänker aldrig köpa något annat åt honom, inga skav någonstans, alltid varm och torr och det ligger så still och på plats oavsett hur han hoppar runt :laugh:
Jag upplever att halvhalsmodellen (rhino wug) är lite trängre i halsen än de andra som sitter snäppet mer perfa om man skall vara kinkig :D

Nästa HW jag önskar mig är ett california och ett snyggt newmarket :d

återkommer med bilder i morgon fast ni nog har sett alla modeller redan :)
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Jag har en mängd HW täcken, får dock försöka fixa bilder
-200g amigo regntäcke med hals
-1200D amigo regntäcke x2
- amigo bug rug
- amigo cooler jersey
- "tyskt" rambo innetäcke
- 300g rhino utetäcke med halvhals
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på era horseware täcken

*kl*

Här kommer bilder på mitt nyinköpta HW Amigo Plus, 200 gram i både täcke och hals.
Både jag och prinsen älskar det!

AchillesUniq20091011-1.jpg
 

Liknande trådar

IT & mobiler Bonusdottern har pratat massor om att bädda och göra mysigt i studsmattan nån fin sommarkväll. Jag tänkte överraska henne med filmmys i...
Svar
0
· Visningar
158
  • Artikel
Hästnyheter Efter de bilder som publicerades igår där flera hästar på en dressyrtävling hade blåa tungor som visar på syrebrist vill nu Svenska...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Gunnar
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
535
Senast: starcraft
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
779

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp