Bilder på era säkerhetsvästar

Sv: Bilder på era säkerhetsvästar

Jag tyckte inte att det var något fel på färgen??? Det är väl fint med grönt? Fast något jag funderat över är varför de inte gör västarna i (riktigt fult i och för sig) varselfärg... så att man syns ordentligt för bilister och galna älgjägare.

Riktigt toksnygg häst förresten! (jaja helt off-topic men jag kunde inte låta bli...den var verkligen vacker)

Lillan_tuff skrev:
Det låter som din väst är för lång... Läste någonstans att det ibland kan vara nödvändigt att köpa olika fram- och bakdelar på västarna för att de ska passa (något som jag tack o lov inte behövde med min) Detta ska man ju dock slippa när man måttbeställer...

//Lillan
När jag köpte min väst (kommer ej ihåg märket) så fick jag speciall beställa den för jag var för smal för en större storlek och för lång för en mindre.

Corax skrev:
Om du tar tag i nederkant och trycker uppåt, rör den sig nått då?? Alltså upp mot axlarna?

ja vet inte men ja kan prova imorgon. är det negativt om den rör sig när man trycker där nere?
hon i affären hjälpte mig att välja storlek me ja tyckte intehon var särskilt engagerad...

schelin_j skrev:
Jag tyckte inte att det var något fel på färgen??? Det är väl fint med grönt? Fast något jag funderat över är varför de inte gör västarna i (riktigt fult i och för sig) varselfärg... så att man syns ordentligt för bilister och galna älgjägare.

Riktigt toksnygg häst förresten! (jaja helt off-topic men jag kunde inte låta bli...den var verkligen vacker)

Mja, grönt kanske är fint men det passar inte till min grå kavaj... ;)

Och, ja vi får väl viska då eftersom det inte hör till ämnet men, visst är han underbar, min lille ponny... :love:

schelin_j skrev:

Förmodligen för att västen ska du ha så nära kroppen som möjligt, helst bara med en t-shirt under. Då har du inte så mycket behov av en med varselfärg eftersom den ändå inte syns under tröja/jacka. ;)

Här är jag i min väst, en RaceSafe 2000. Snörning i sidorna, sitter som gjuten. Jag märker knappt av att den sitter på. Fast det blir ju lite varmt så här års förstås...
2981392.jpg

:devil: vad svårt det var att få med bilden nu då...

Senast ändrad:

Det får du jättegärna göra!
Vad jag har förstått så ska den sitta där den sitter så att säga. Man ska inte kunna lyfta upp den till öronen i alla fall... som man kan på min. :mad:

Corax skrev:
Det får du jättegärna göra!
Vad jag har förstått så ska den sitta där den sitter så att säga. Man ska inte kunna lyfta upp den till öronen i alla fall... som man kan på min. :mad:

Om säkerhetsvästen sitter så som din verkar göra så kan den ju inte skydda speciellt bra? Jag har hört att de t.o.m. kan ställa till mer skada om de inte sitter rätt... Men det visste du nog redan och jag natar att det var därför du frågade oss andra hur våra västar sitter...

//Lillan

Precis! Huvet på spiken! :)

Jag har redan skickat tillbaka den en gång men fick tillbaka den TVÅ cm mindre i midjan när den skulle ha varit minst TIO cm mindre. *suck*
Så snart blir det väl till att be om pengarna tillbaka. :smirk:

nu har jag testat och den rubbar sig inte speciellt mycket när man trycker upp den där bak. rör den sig så är det inte många millimetrar...

Precis som CallMeAce säger kan jag inte rubba min väst särskilt mkt. Vi har visserligen inte samma märke men jag tycker att det verkar jättekonstigt när du ändå har måttbeställt den, då borde det ju ha blivit rätt från första början...

//Lillan

Ja det tycker jag med... :(
Hur svårt ska det vara??

Ska prata med dem i morgon och säga att nu är jag fan trött på det här! :crazy:

Om jag skulle ha samma problem som du så skulle många av de hästar jag brukar/brukade rida bli utan ridning för min del då jag till 99% rider MED min väst! Jag kan sitta på kusinens fjording (som jag la ut bild på tidigare i tråden) utan väst och jag har suttit på en nordsvensk utan. I alla andra fall har jag känt mig mkt mkt naken utan den...

//Lillan

:love: :love: ååå, den e så snygg. Snart ska man köpa en precis likadan!:love: :love:

Och jag borde verkligen ha väst eftersom jag har en 3-åring med mycket studs i benen. :crazy:

Har pratat med dem för hundrade gången nu och de ska "självklart göra allt för att få allt rätt". Jo tjena... :smirk:

Ja man vill ju inte att hästen ska bli stående bara för att ens utrustning inte passar ordentligt.
För mig är västen lika självklar som hjälmen...

Men jag har å andra sidan en väst som jag tycker om och som inte stör mig när jag rider... om den bara kanade runt, slog i bakvalvet på sadeln eller så så vore det ju klart att jag inte skulle klara av att rida i den.

Jag skaffad emin väst efter en ofrivillig avsitning som slutade i en ambulasfärd och efter det vill jag ha min väst och kännermig inte trygg utan den...

//Lillan

Har köpt en zippa nu! ASAskön säger jag bara. Underbart, rekommenderar verkligen, har tyvärr ingen bild. (nyköpt)

Silverkatten skrev:
Min zippa plus.. Sitter som en smäck i midjan.. Och överallt för den delen.. Måttbeställd för övrigt...

http://i79.photobucket.com/albums/j160/silverkatten/IMG_0795.jpg

Jag måste vara blind! Tyckte först att det såg ut som om du hade en tröja under så att det flöt ihop, men det är väl som ärmar på västen eller??? *Jag är lite trög jag vet* och så har du en svart tröja under?
Rätta mig om jag har fel...

//Lillan

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 349
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 337
Senast: Iamia
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka