Bilder på era trädgårdar!!!

tinafinis

Trådstartare
Snälla!!
Fyll mig med inspiration med bilder över hur det ser ut kring erat hus!!
Är framförallt nyfiken på bilder på hus och des entreér in till huset.

Jag har slösat en massa pengar på alla möjliga blommor osv. Ser förskräkligt ut!
Vill ha något enkelt o lättskött, typ singel o sten o kanske nån grön buske.
Det ända som är ordning på kring vårat hus är att vi har sten lagt runt hela huset.
 
Sv: Bilder på era trädgårdar!!!

Då måste jag bidra med en bild på vår entre!

Här behöver man inte slösa pengar på blommor, eftersom de inte får plats någonstans. Trappan är barnsäkrad, med breda trappsteg som gör det lätt att gå upp, och den har ett bekvämt shvung i plankorna som gör det lätt och taktfast att gå. Och till detta ett robust räcke i gammeldags stil.

Under dörren finns ett djupt hål där man kan plaska i lervatten om det regnat.

Det bästa: man slipper föräljare, inte en j*vel törs upp på trappen :idea:

Så jag kan varmt rekomendera den här typen av lättskötta entré.

Ja, nackdelen skulle väl vara att den kan kännas aningen rörig att se på, men det är ju en smaksak, eller hur :angel:

 
Sv: Bilder på era trädgårdar!!!

hmm, tack tack ;-)
Den gav mig dock inte så mycket inspiration. Men praktisk var den kanske. Hehe
 
Sv: Bilder på era trädgårdar!!!

Tack för länken. Kan kanske finna några tips där. Ska ta ett foto på hur de ser ut just nu...
Vill så gärna ha det gint! Framför allt just vid entren.
VIll inte ha för mycket krimskrams bara.

På själva gräsmattan så står de ett prydnadsträd (körsbär) och ett plomonträd.
 
Sv: Bilder på era trädgårdar!!!

Vi gjorde ett trädäck utanför entren med en pergola. Den gör att mycket grus stannar utanför dörren och rabatterna blir naturligt avskärmade.
trdgrd06001.jpg
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Till hösten flyttar jag och familjen till hus på landet. Tomten är allt som allt på lite drygt en halv hektar, en liten del är skog och...
2
Svar
21
· Visningar
2 168
Trädgård & Växter Hjälp en total gröngöling att få ordning på trädgården! :nailbiting::angel: Vi har köpt hus och har tillträde 3/9. Jag har egentligen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 839
Senast: MiniLi
·
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 613
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
357
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp