Bildprogram utan PS?

Husmusen

Trådstartare
Jag har panik och måste göra klar en mindre reklam-layout idag. Problemet är att jag är fast på en dator utan PS, och utan tillgång till något i närheten heller.

Finns det något annat program man kan använda för att bildbehandla? Jag behöver bara något väldigt enkelt, ska göra en 9*10 reklamruta med en 2mm rak ram runt och lite text i mitten. Vad jag skulle behöva få in (och som är det stora problemet) är loggan, som är en ros. Har inte bestämt om jag ska ha den svagt svagt bakom texten, eller som en mindre logga vid sidan om. Helst skulle jag nog vilja ha enligt det första förslaget - loggan transparent med texten över. Finns det något enkelt sätta att ordna detta på?

Är verkligen överdrivet tacksam för svar... :bow:
 
Sv: Bildprogram utan PS?

Argh, fördökte med Gimp men det går inte att ladda ner något till den här datorn *suck*

Börjar få lite småpanik nu... :crazy:

Tack ändå!
 
Sv: Bildprogram utan PS?

Tack för hjälpen båda två :)

Jag fick ihop det tillslut ändå, använde OpenOfficeProgrammet och pysslade i evigheter ;)
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 701
Senast: Mitra
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 351
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp