Bildtråd-Prestigesadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MalinArnells
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 4 307
Sv: Bildtråd-Prestigesadlar

Här är min Rembrandt:

35nbjev.jpg

Jag har också en Versaille, fast brun, lite tråkigt schabrak på bilden bara.

th_ChiliochFuttan012.jpg

Funderar nu på en dressyr med samma passform från Prestige, ska bara få min andra :devil: sadel såld

jag vill också ha en dressyr med samma passform som versaillesen... vilken modell kan passa då tror du?

Inte en aning, alla utom Hippos kan man prova, sen måste man ju testa ordentligt, men Hippos är iaf för svängd.

ja jag har sett att de är ganska svängda. Min ponny kan ju tex. inte ha en golden star, men versailles går bra, så bommen får ju inte vara för svängd.

*knapplånar lite*

Ni som äger Prestigesadlar, hur upplever ni att de är i sätet? Har kollat på Prestiges hemsida, där de anser att ryttare över 55 kg inte ska ha en 16" sadel utan en 17". Detta gäller förvisso deras Endurance-sadlar, men överensstämmer det på deras hopp- och dressyrsadlar också? Vad anser ni om det? Finns det nån Prestigeägare närmare 60 kg än 50 kg som anser sig få plats i en 16"?

prestige anses väl vara stora i stl jag har dock haft 17 på mina när jag låg i den viktklassen :laugh:Men jag är å andra sidan lång också.

Det har med lårbenets längd att göra för det första. Är du lång och väger 40 kg så brukar du vanligtvis inte få plats i en 16" så att du får en bra sits.

Jag tycker att dom är relativt stora i sätet.

Okej. Skumt att det har med vikt att göra enligt Prestiges diagram :confused: Kanske är lättare att sätta gränser efter vikt än längd, trots allt?

De är alltså rymliga i sätet? Rymligare än Amerigo?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 691
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag har ett par ridskor, Ariat Heritage. Det går liksom en söm över hela ovansidan av skon på den modellen (försökte lägga in en bild...
Svar
8
· Visningar
691
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
12 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?