Bilist skadad vid kollision med häst

Sv: Bilist skadad vid kollision med häst

Fy så hemskt och tragiskt! Hoppas billisten blir helt okej!

Jag har själv kört på en stor älgko när jag körde i 40km/h. Hela min bil blev kvaddad och även min hästfinka blev förstörd och älgen dog på direkten!

Vad jag lärde mig av min praktik på Flyinge så är det det att hästar är väldigt stora djur och när det väl händer något framför vagn så händer det oftast ordentligt!
 
Sv: Bilist skadad vid kollision med häst

Vad jag lärde mig av min praktik på Flyinge så är det det att hästar är väldigt stora djur och när det väl händer något framför vagn så händer det oftast ordentligt!

Var du inblandad i en olycka där med vagn eller?
 
Sv: Bilist skadad vid kollision med häst

Det hade varit en olycka 1-2 dagar innan jag kom dit, jag såg vagnen (giggen) hur den såg ut efteråt :crazy:

Sedan fick jag vara med och se när den olyckshästen skulle sättas för vagn igen och hur den processen gick till. Tyvärr hände ordentlig olycka även då så hästen skadade sig (mest ytligt) och sele och tömmar och tillbehör slets i småbitar..

En häst i panik med något bakom sig blir helt blockerad och ser inte allt i dess väg. Denna hästen jag fick se på Flyinge sprang rakt genom ett plank på ca 1,60cm hög
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En häst blev på måndagen påkörd av en bil norr om Kristianstad. Hästen skadades så allvarligt att den fick avlivas på plats.
Svar
0
· Visningar
703
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästar skenade efter att ett sprinklersystem sattes plötsligt igång. Tre personer fick föras till sjukhus, rapporterar VK.
Svar
2
· Visningar
973
Senast: sweep
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter måndagens olycka, där en bilist körde rakt in i en flock med lösa hästar, har nu samtliga fem hästar dött av sina skador - två...
Svar
0
· Visningar
835
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När en person som jobbade på en ridklubb i Västervik skulle släppa ut hästarna blev hen sparkad så illa att den fick föras till sjukhus...
Svar
0
· Visningar
583
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp