Billiga klösmöbler

Haukur

Trådstartare
Med anledning av en annan tråd på forumet undrar jag: Finns det inge billiga klösmöbler? Vill man ha en rejälare grej går dom juh lös på ett par tusen!!!
Hittills har jag gjort mina klösmöbler själv men nu ska ja få hem en ny kisse snart å vill ha en ny, hög möbel... men e lite lat..

Så kan man få tag på billiga och isf. vart? Bor i Göteborg så d e juh nära till danmark ifall dom har nå billigare..

Sv: Billiga klösmöbler

Klösmöbler är aldrig billiga. Dessutom: av dem jag sett är de som kostar lite mindre alldeles för rangliga.

Det är dyrt med klösmöbler, för dom är dyra att tillverka. Det går åt till vissa över hundra meter sisalrep och det är inte billigt. Pälsen som är på kostar i affär på metervara 149 kr osv.

Jag köpte min för 900:- och det är en dom större. Men det var här i Örebro på en affär som påstår sig vara billiga, så jag vet inte vad motsvarande träd kostar i andra städer.
Jag har ett Zuska som jag är mycket nöjd med och köpte det pga den stora bottenplattan. Dock ska man tänka på att även ett stadigt träd kan ramla, så fäst det gärna i väggen med nått så är det säkert. Trots en bottenplatta på 76x50 ca, så vinglar det rätt rejält när katterna far upp i det. Nu är inte mina skrällen några lättviktare, men ändå.

Gör en egen....cisali rep skräpar ju bara ner...
Jag klär in med heltäckningsmatta i stället...funkar jättebra...
:bump:

Ja, heltäckningsmatta har jag funderat på, använder du en mjuk eller sträv matta???

Tyska ebay! Där köpte jag mitt senaste träd och betalade bara 927 kr, inkl frakt! Både jag och katterna är jätte nöjda :)

26586393.jpg

Eftersom det var Haukur som startade tråden och som du svarade och Haukur som svarade dig så gissar jag att problemet redan är löst.

Har varit och kollat på dennes saker, men suger på tyska men får det till att denne inte skickar till sverige men det är inga problem med det då ?

Jag har ett likadant :D (men har modifierat det lite)

rum002.jpg

och ett i en mindre modell:
rum001.jpg

Båda kommer från tyska ebay och katterna älskar dom. Men tyvärr får det "lilla" inte plats här hemma och måste säljas :(

Det auktioneras ut flera varje dag på e-bay, har man tålamod kan man få tag i ett riktigt billigt! :) Här är länken till han som säljer just den modellen (plus många fler modeller): http://shop.ebay.de/merchant/jago24online

Haha inte lura in mig på sånadär länkar. :angel:

Hittade ett litet träd fsom låg på 10 Euro men fraken var ju dyrare:rofl: Hela 15 Euro.. :p
Hur mycke går dom upp sista minuterna?
Jag kan nada om buda, förstår mig ju inte ens på tradera. :o

(kanske lika bra det:rofl:)

Ja fast 15 euro för frakten är ju inte så farligt, det skickas ju ändå ända från Tyskland. Hur mycket dom går upp till på slutet beror på vilket träd det handlar om. Man börjar med att lägga ett max bud, alltså vad man max kan tänka sig att gå till, sen sköter "datorn" budgivningen åt dig så länge ingen budar över ditt max bud. Om du t.ex. lägger 40 euro som max bud på ett träd, och någon annan budar 35 euro, då kommer budet automatiskt gå upp till 35,50 euro och du har fortfarande högsta bud. Sen är det bara att hålla tummarna för att ingen budar över :)

Det trädet jag la ut bild på hade jag lagt ett max bud på 60 euro för, men budgivningen slutade på 46,10 euro, så jag fick det för det! Plus 39 euro i frakt så blev det 927 kr totalt, tyckte jag var väldigt överkomligt!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 691
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 744
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 603
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag kanske har skrivit om det förut, men jag tycker väldigt synd om min mors katt. Eftersom den inte bor hos mig kan jag inte helt styra...
Svar
16
· Visningar
2 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka