Billiga resmål?

Ingen fara!


Stockholm är definitivt ett alternativ. Kanske det bästa egentligen då jag varit dit typ femtielva gånger och således inte missar nåt om jag spenderar mycket tid på rummet - tänker att det är lätt hänt annars, att jag ställer för höga krav på mig själv om att kolla en massa grejer när jag egentligen bara vill slappna av. Nackdelen är mest boendepriset.
Naturhistoriska kan dock slänga sig i väggen sålänge Medeltidsmuséet finns :p

Och nyrenoverade stadsmuseet öppnar snart!
 
Hur är det med Åland/Helsingfors förresten, visst lär det räcka med körkort eller nationellt id eller behöver jag ett pass?
 
Skulle behöva komma bort lite men är pank - så, billiga resmål sökes.
Jag vill inte dela rum med främlingar så de billigaste sängarna på hostel går bort. Jag finns i södra Dalarna, bil finns men jag kör inte i storstad. Är inte ute efter någon speciell aktivitet eller så utan vill mest bara bort från allt.
Funtade på en kryssning till Helsingfors som hade blivit gratis men det skiter sig på att jag inte vill dela hytt med främlingar. Är det någon som sitter på andra tips på billiga resor?

För lite perspektiv ska jag väl nämna att billigt inte är en sista minuten till Thailand i det här fallet utan med billigt snackar jag helst typ tresiffrigt.
https://www.ryanair.com/try-somewhe...rqS-aSTuIPA2FFXoiy6P9k1DwV7Ud9HFrhqchQE4Qh_vo
 
Okej folk, snabb fråga - fick en gratis Helsingforskryssning. Men, vilka summor bör jag räkna med ändå? Vad kostar mat på båten tex? Får man ta med sig eget? Tänker nu inte på värsta skafferiet utan på barer odyl. Vad mer kan tänkas kosta ombord?
Bortse från alkohol, jag kommer troligtvis inte dricka en droppe.
 
Okej folk, snabb fråga - fick en gratis Helsingforskryssning. Men, vilka summor bör jag räkna med ändå? Vad kostar mat på båten tex? Får man ta med sig eget? Tänker nu inte på värsta skafferiet utan på barer odyl. Vad mer kan tänkas kosta ombord?
Bortse från alkohol, jag kommer troligtvis inte dricka en droppe.
Man får inte ha med egen mat.

Kolla här vad de olika färjorna har för meny och annat. ...om du åker med Viking Line
https://www.vikingline.se/hitta-resa/fartygen/
 
Oavsett tillåtet eller inte så lär de väl inte
A kolla vad som finns i din väska när du går ombord.
B kolla vad du stoppar i dig när du är i din hytt.
 
Senast ändrad:
Oavsett tillåtet eller inte så lär de väl inte
A kolla vad som finns i din väska när du går ombord.
B kolla vad du stoppar i dig när du är i din hytt.
Vad jag hört så kollas väskor jo. Vet inte om de kollar alla eller bara kör spot checks dock. Oavsett så vill jag inte chansa, dels för att det vore stressande och det är det sista jag behöver, dels för att om jag inte får med mig nånting ombord så kommer resan bli skitdyr iom att jag behöver småäta hyfsat ofta.
 
Vad jag hört så kollas väskor jo. Vet inte om de kollar alla eller bara kör spot checks dock. Oavsett så vill jag inte chansa, dels för att det vore stressande och det är det sista jag behöver, dels för att om jag inte får med mig nånting ombord så kommer resan bli skitdyr iom att jag behöver småäta hyfsat ofta.
Oj, gör de? Det trodde jag verkligen inte.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 581
Senast: alazzi
·
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 830
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 091
Senast: sjoberga
·
Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 992
Senast: ekra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp