Billiga resmål?

Svårt att hitta energi själv dock, det brukar ofta komma i sällskap av andra. Jag kan ju förstås garantera att jag är ofarlig men det är ju svårt för dig att veta såklart :D



Du vore mycket välkommen :up:
Nja, ja och nej. I vanliga fall så absolut, men inte just nu. Kunde jag bestämma helt fritt så hade jag helt enkelt dragit med en snubbe och skedat två dygn i sträck utan att ens öppna käften, det är typ den energinivån som finns tillgänglig just nu.
En aning svårt ja! :p

TS, kul att läsa att du blivit opererad, hoppas du får önskat resultat.
Yes, opererades i oktober. Halva övervikten borta så det ser lovande ut :)
 
Nja, ja och nej. I vanliga fall så absolut, men inte just nu. Kunde jag bestämma helt fritt så hade jag helt enkelt dragit med en snubbe och skedat två dygn i sträck utan att ens öppna käften, det är typ den energinivån som finns tillgänglig just nu.
En aning svårt ja! :p


Yes, opererades i oktober. Halva övervikten borta så det ser lovande ut :)

Låter rätt segt att skeda i två dygn utan att säga något, men jag förstår vad du menar. Villkorslös närhet, en fin tanke för en trött själ. Skulle tro att det är vandrarhem/B&B eller liknande som finns att välja på om målet är att vara någon annanstans än hemma för ett tag, särskilt om man bara vill vara ensam och inte hemma. Hoppas du hittar vad du söker :)
 
Låter rätt segt att skeda i två dygn utan att säga något, men jag förstår vad du menar. Villkorslös närhet, en fin tanke för en trött själ. Skulle tro att det är vandrarhem/B&B eller liknande som finns att välja på om målet är att vara någon annanstans än hemma för ett tag, särskilt om man bara vill vara ensam och inte hemma. Hoppas du hittar vad du söker :)
Segt är bra! Får väl lägga in nån toapaus och bensträckare så man inte får blodproppar i benen men mer aktivitet än så känns onödigt :p
Ja egentligen är det det, det som skiter sig är priserna. Blir enklare till sommaren när värmen kommer och behovet av att sova inomhus blir mindre, men nu är det som det är.
 
Segt är bra! Får väl lägga in nån toapaus och bensträckare så man inte får blodproppar i benen men mer aktivitet än så känns onödigt :p
Ja egentligen är det det, det som skiter sig är priserna. Blir enklare till sommaren när värmen kommer och behovet av att sova inomhus blir mindre, men nu är det som det är.

Vad är syftet med det hela då? Om du till och med kan tänka dig att ligga i tält och stirra katatoniskt ut i ingenstans O_o Ofta (nu talar jag allmänt) så vill människor komma undan ensamheten men det verkar ju inte vara fallet här.
 
Vad är syftet med det hela då? Om du till och med kan tänka dig att ligga i tält och stirra katatoniskt ut i ingenstans O_o Ofta (nu talar jag allmänt) så vill människor komma undan ensamheten men det verkar ju inte vara fallet här.

Det känns väldigt påstridigt att tjata på en okänd kvinna att ni ska resa ihop. Hon vill ha resetips, inte behöva förklara varför hon inte vill resa med dig!

Gul_zebra, vart utgår du ifrån? Hur vill du resa?
 
Det känns väldigt påstridigt att tjata på en okänd kvinna att ni ska resa ihop. Hon vill ha resetips, inte behöva förklara varför hon inte vill resa med dig!

Gul_zebra, vart utgår du ifrån? Hur vill du resa?

Hmm, jadu, det håller jag förstås med om, om det nu vore fallet, vilket det inte är.
 
Vad är syftet med det hela då? Om du till och med kan tänka dig att ligga i tält och stirra katatoniskt ut i ingenstans O_o Ofta (nu talar jag allmänt) så vill människor komma undan ensamheten men det verkar ju inte vara fallet här.
Jag vill bara komma bort från allt. Helst från ensamhet också men inte till främmande.

Det känns väldigt påstridigt att tjata på en okänd kvinna att ni ska resa ihop. Hon vill ha resetips, inte behöva förklara varför hon inte vill resa med dig!

Gul_zebra, vart utgår du ifrån? Hur vill du resa?
Borlänge. Hur som helst, förutom buss om det blir långt.
 
Enkel tur till Stockholm från Mora kostar 150 kr. Gå på Naturhistoriska.
Vill du äta god mat så finns det ju mattråden här med en del Stockholmare i som säkert har bra tips.
Finns ju en del hostel, men jag har dålig koll på var man bör hålla sig till i Stockholm.
 
Jag menade inte att ifrågasätta varför du inte ville åka med mig, jag frågade bara som människa till en annan vad det rörde sig om. Dumt av mig.
Ingen fara!

Enkel tur till Stockholm från Mora kostar 150 kr. Gå på Naturhistoriska.
Vill du äta god mat så finns det ju mattråden här med en del Stockholmare i som säkert har bra tips.
Finns ju en del hostel, men jag har dålig koll på var man bör hålla sig till i Stockholm.
Stockholm är definitivt ett alternativ. Kanske det bästa egentligen då jag varit dit typ femtielva gånger och således inte missar nåt om jag spenderar mycket tid på rummet - tänker att det är lätt hänt annars, att jag ställer för höga krav på mig själv om att kolla en massa grejer när jag egentligen bara vill slappna av. Nackdelen är mest boendepriset.
Naturhistoriska kan dock slänga sig i väggen sålänge Medeltidsmuséet finns :p
 
Jag vill bara komma bort från allt. Helst från ensamhet också men inte till främmande.


Borlänge. Hur som helst, förutom buss om det blir långt.
Finns ju lite olika kryssningar men tror det kunde vara rätt för dig. Kan Du åka lite obekväma dagar tex mitt i veckan brukar det vara billigare.
 
Finns ju lite olika kryssningar men tror det kunde vara rätt för dig. Kan Du åka lite obekväma dagar tex mitt i veckan brukar det vara billigare.
Ja prismässigt verkar det mest gångbart, lite beroende på priser utöver hytten och sådär. Åka kan jag göra i stort sett när som helst så det är ju en fördel ja.
 
Ingen fara!


Stockholm är definitivt ett alternativ. Kanske det bästa egentligen då jag varit dit typ femtielva gånger och således inte missar nåt om jag spenderar mycket tid på rummet - tänker att det är lätt hänt annars, att jag ställer för höga krav på mig själv om att kolla en massa grejer när jag egentligen bara vill slappna av. Nackdelen är mest boendepriset.
Naturhistoriska kan dock slänga sig i väggen sålänge Medeltidsmuséet finns :p
Då tycker jag du ska köra på Stockholm, för det verkar som om det är det du är mest pepp på!
Det finns ju Airbnb också.
 
Jag biter mig fast lite vid Åland eftersom @gul_zebra verkade lite intresserad av det. Jag gjorde en sökning på Booking.com på två nätter 19-21 mars (bara som ett exempel) och då kostar nämnda Gästhem Kronan 722 kr för båda nätterna. Enkelrum, men delat badrum. Kök finns, så det går att laga mat själv. Buss och båt 70 kr tor med Eckerölinjen och det går anslutningsbuss från Borlänge. Buss Eckerö-Mariehamn 90 kr. Totalt 882 kr.

Så det går att åka till Åland även två nätter inom budget.

Sen kollade jag vad boenden kostar här i Uppsala, om det skulle vara ett alternativ. Tog samma datum för enkelhets skull och då finns fyra vandrarhem med ok eller utmärkt läge där enkelrum med delat badrum kostar 898-990. Jag åkte tåg till Borlänge i somras och det gick på ca 200 tor. Det var ingen kampanj, men jag bokade tidigt.
 
Du hyr en privatpersons lägenhet. De är inte hemma.
Det finns ju olika varianter. Min erfarenhet är att de Airbnb där man verkligen kan komma ner i pris när det gäller små sällskap är det ofta fråga om att hyra ett rum i någons lägenhet och värden kan mycket väl vara hemma. Det framgår på hemsidan, men vill man vara säker på att bara träffa värden när man får nycklarna ska man välja ”egen lägenhet” och då kan priset dra iväg den som reser själv. För större sällskap kan Airbnb vara otroligt prisvärt.
 
Jag biter mig fast lite vid Åland eftersom @gul_zebra verkade lite intresserad av det. Jag gjorde en sökning på Booking.com på två nätter 19-21 mars (bara som ett exempel) och då kostar nämnda Gästhem Kronan 722 kr för båda nätterna. Enkelrum, men delat badrum. Kök finns, så det går att laga mat själv. Buss och båt 70 kr tor med Eckerölinjen och det går anslutningsbuss från Borlänge. Buss Eckerö-Mariehamn 90 kr. Totalt 882 kr.

Så det går att åka till Åland även två nätter inom budget.

Sen kollade jag vad boenden kostar här i Uppsala, om det skulle vara ett alternativ. Tog samma datum för enkelhets skull och då finns fyra vandrarhem med ok eller utmärkt läge där enkelrum med delat badrum kostar 898-990. Jag åkte tåg till Borlänge i somras och det gick på ca 200 tor. Det var ingen kampanj, men jag bokade tidigt.
Var också inne på det. Borlängebussen går dock bara fredagar. Men ta dig till lämplig ort (Gävle/Uppsala/Avesta?) på avresan och direktbussen hem.
Tror att gratis buss är för dagsturerna, så det kan ev. bli 2x70 om man inte åker med "rätt" returresa, kolla det. (Bussen på Åland är vanlig linjetrafik som har tiderna anpassade efter båten.)
https://www.eckerolinjen.se/anslutningsbussar.html
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 601
Senast: alazzi
·
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 830
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 092
Senast: sjoberga
·
Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 993
Senast: ekra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp