Billigaste dagen att tanka?

Rie

Trådstartare
Har ni upptäckt om det finns någon dag där det oftast är det lägsta priset?
Såg just en videosnutt från Australien där måndag är den billigaste dagen, och
började därför att fundera över hur vi har det i Sverige..
Jag tvivlar på att det är så här, då väl många tankar bilen inför jobbveckan - men jag kanske har fel.
Att tanka på "rätt" dag kan nog spara en och annan krona.
 
Har ni upptäckt om det finns någon dag där det oftast är det lägsta priset?
Såg just en videosnutt från Australien där måndag är den billigaste dagen, och
började därför att fundera över hur vi har det i Sverige..
Jag tvivlar på att det är så här, då väl många tankar bilen inför jobbveckan - men jag kanske har fel.
Att tanka på "rätt" dag kan nog spara en och annan krona.
Oftast söndagar här i alla fall. Måndagar brukar vara dyrt tycker jag.
 
Jag upplever att QStar på våran by ofta har lägre pris på helger. Kanske för att det är färre lastbilar och företagsbilar som går då?
 
Söndag, sker någon prsihöjning är det på måndag, fast chansen finns ju att de sänker priset, även om det är sgs obefintligt.
 
Här omkring i våra små orter är det samma pris hela tiden. Prisändringar sker enbart vid nationella höjningar eller sänkningar.

Tror att prisförändringar vid t.ex. helger sker vid större genomfartsleder och på större orter?
 
I tisdags eftermiddag tankade jag 95-oktan.
Noterade att på onsdag eftermiddag var priset +50 öre.
Och på torsdagens eftermiddag var det ytterligare +20 öre.
Se'n vet jag inte om nästa 15-öreshöjning kom på fredag eller lördag, men på lördagens kväll var priset så i varje fall.

Så baserat på den här långa observationsserien är TISDAGAR det bästa valet.
 
I USA ar Mondagar (som har minst tryck pa bensinstationer) tatt foljt av Tisdagar billigast, utom Utah som har billigast helger, precis nar det ar dyrast i alla andra stater.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 898
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 512
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 224
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 520
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Semester.
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp