Bukefalos 28 år!

Billigt boende i Stockholm

Masqueradee

Trådstartare
Jag håller just nu på att kolla lite efter billigt boende i Stockholm och det känns som att priserna skenar iväg ganska bra trotts att jag, i mitt tycke, inte ställer så hemskt höga krav. Det jag vill ha är att det inte bor några andra än vi två som reser dit på rummet och att man slipper dela toalett med någon. Ingår frukost är det ett plus men inget måste.
Vad kan jag räkna med egentligen för pris för detta? Har aldrig bokat hotell eller vandrarhem själv i Stockholm tidigare.
 
Kan rekommdera Scandic Alvik ligger i bromma, om du kan tänka dig att åka med SL annars har Scandic fler hotell i Stockholm.
Tycker de är bra hotellrum för en helt ok peng.
 
Stf har ju några vandrarhem i stan. Går vad jag minns att boka enkelrum med egen toa osv. Ligger ett vid Gärdet om jag inte missminner mig. Finns ett vid Zinkensdam också. Kolla hemsidan.
För att komma ner i pris på hotell kan det vara lämpligt att kolla på områden som Älvsjö, Alvik, Solna osv. Det är bra kommunikationer även om det ligger utanför stadskärnan.
 
Jag håller just nu på att kolla lite efter billigt boende i Stockholm och det känns som att priserna skenar iväg ganska bra trotts att jag, i mitt tycke, inte ställer så hemskt höga krav. Det jag vill ha är att det inte bor några andra än vi två som reser dit på rummet och att man slipper dela toalett med någon. Ingår frukost är det ett plus men inget måste.
Vad kan jag räkna med egentligen för pris för detta? Har aldrig bokat hotell eller vandrarhem själv i Stockholm tidigare.
Har bott flera gånger på stf vandrarhem på fridhemsplan som har både rent vandrarhem och hotell. Frukost kan ingå om man vill, den är simpel men helt okej. Sist jag var där bodde jag billigt i ett rum utan fönster, med egen toalett och frukost. Minns inte priset nu men det var billigare än hotellrum på vanliga hotell och trevligare än vandrarhem. Det är ett fräscht ställe och enkelt att ta sig till.
 
Kan rekommendera cabin-rum på Scandic Malmen, inget för den med klaustrofobi men väldigt rent, fint och fräscht. Och suveränt frukost och bra läge. Men fortfarande 750 kr+ per person...
 
Tunnelbanan går hela natten, vilket gör platser som Alvik och Solna mer lättillgängliga än tex Älvsjö.
Jag hade dock satsat på något av STF s vandrarhem inne i stan.

Om det är en helg så ja, då går tunnelbanan hela natten. Om inte så slutar den gå strax innan 01. Nu gäller det säkert en helg men ändå :p
 
Jag håller just nu på att kolla lite efter billigt boende i Stockholm och det känns som att priserna skenar iväg ganska bra trotts att jag, i mitt tycke, inte ställer så hemskt höga krav. Det jag vill ha är att det inte bor några andra än vi två som reser dit på rummet och att man slipper dela toalett med någon. Ingår frukost är det ett plus men inget måste.
Vad kan jag räkna med egentligen för pris för detta? Har aldrig bokat hotell eller vandrarhem själv i Stockholm tidigare.
Långholmen Hostel! Ligger i en jättemysig miljö i stan. Jämför priser på Trivago.
 

Liknande trådar

Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 959
Senast: ameo
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 262
Senast: Otherside
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp