Billigt och bra tips!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Benzon_lover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 921
B

Benzon_lover

Hej! :)
Vi köpte billiga fleesfiltar på IKEA (29kr-69kr!)som vi sydde om till fleestäcken till våra hästar! :bump: Det är faktist inte så svårt att sy om en fleesfilt till ett täcke och det är mycket billigare!

MVH
Linnea! :banana:

Sv: Billigt och bra tips!

Det var ett bra tips. Har aldrig tänkt på det. Då kan man ju få i vilka färger man vill. Och kanske med något roligt mönster.

Bra tips!

Jag och min syster köpte inredningen till sadelkammaren från IKEA. Fanns en hel del bra grejer där att köpa. Korgar för reflexer och andra små grejer, tränshållare, grimm- och grimskafthållare m.m.
:)

Dessutom tycker jag att fleecen i många täcken man köper inte är så bra som i enkla filtar. Som svettäcke är de vanliga fleecefiltarna i flera fall bättre.
// Linda

Hur gjorde du ? Hade du nått mönster eller gjorde du på fri hand ?

Man kan ju sy egna fleecelindor också... Bara att klippa remsor och sy ihop och sedan sy på kardborre.

Hej! :)
Ja visst e de smart! :idea: Jag har tyvärr ingen bild på dem och jag sydde på fri hand!
Ja....så var de me de!

MVH Linnea

Tänk på vilken sida av fleecen som kommer ytterst bara!! (eller, det kanske inte är världens viktigaste grej, men ändå.. ;) )
tittar man på kanten kan man (oftast) se att ena sida har tjockare fleece. Har man den sidan med lång fleece utåt blir det bäst som svättäcke ( fukten transporteras på nåt sätt bort lättare, den vandrar ut till "spetsen" av fleece-fibrerna)
Har man den sidan med långa fleece-fibrer inåt stannar värmen kvar hos hästen ( det får plats mer luft mot hästen, som stängs kvar av den korta fleecen...)

Hoppas att nån fattade vad jag menade, men annars är det väl inte hela världen heller... ;)

Hejhej!
De ska jag tänka på! :D Fleece täcket vi sydde fungerara jättebra och shettisaen vi synnde de till är alltid torr närr vi kommer på morgonen! :)

MVH Linnea

har oxå gjort det!
hittar dock inget bra bogspänne...

Hej! :rofl:
Vi använde kardborre :idea: band som bogspänne och det fungerar alldeles utmärkt. Har man en väldigt rörlig häst så kan man ju bara sy dit ett knytband också! :idea:
MVH Linnea :bump:

Liknande trådar

Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
1 025
Senast: Hermelin
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 902
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
617
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka