Sparrisen123

Trådstartare
Jag vet att jag har sett det någonstans, och en snabb googling gav en del träffar.
Men det finns ju en hel del att välja på. Jag vill ha något som reserv, vanligtvis åker hunden i bilbur men man kan ju behöva åka i annan bil någon gång akut där inte bilburen passar eller så, så därför jag funderar på bilsele. Men är det bara den riktigt dyra som duger, eller kan även någon billig modell fungera? Känns ju lite trist att lägga massor av pengar på något som knappt kommer användas, men samtidigt vill jag ju att hunden ska åka så säkert som möjligt.

Är en hund på ca 30 kg kanske jag ska tillägga.

Sv: Bilsele?

Jaa, vill du att hunden ska åka säkert med sele så är det Allsafen du ska köpa. De billiga skulle inte jag ge så särskilt mkt för!

Kika om du hittar den på Blocket/tradera eller liknande.

Jaa, vill du att hunden ska åka säkert med sele så är det Allsafen du ska köpa. De billiga skulle inte jag ge så särskilt mkt för!

Kika om du hittar den på Blocket/tradera eller liknande.

Ja hunden åker relativt säkert i en Allsafe sele, under förutsättning att hunden väger 20 - 25 kg o att man inte krockar i hastigheter över 50 km/h.
Vid högre hastigheter blir det nog mos, men man slipper få en elefant i nacken.

Dom billigare med plastknäppen är totalt värdelösa om det smäller.

Ja hunden åker relativt säkert i en Allsafe sele, under förutsättning att hunden väger 20 - 25 kg o att man inte krockar i hastigheter över 50 km/h.

Alltså, banta jycken och kör sakta :idea:
Nej, skämt å sido. En Allsafe lär vara bättre än en billig även på en tyngre hund, eller hur? Då får jag helt enkelt införskaffa en sådan :)

Alltså, banta jycken och kör sakta :idea:
Nej, skämt å sido. En Allsafe lär vara bättre än en billig även på en tyngre hund, eller hur? Då får jag helt enkelt införskaffa en sådan :)

Ja Allsafe är säkrare för alla hundar, o speciellt passagerarna.

Företaget garanterar bara det som de testat.
vad jag hört från blåljuspersonal så hjälper ingen sele i världen hunden från att bli mos i höga hastigheter.

Nej, det kan jag tänka mig, hunden sitter ju ändå relativt oskyddat.
Men som sagt, hellre sele och det skydd alla i bilen ändå får av den, än inget alls, om buren av en eller annan anledning inte går att använda.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
857
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 345
Senast: fixi
·
R
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 154
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka