esprit

Trådstartare
Köpte en begagnad Akta Graco Cosmic Comfort åt lilleman när det var dags att byta från babyskyddet. I takt med att han har växt tycker vi inte att den passar honom så bra längre, känns inte som om han får något stöd för nedre delen av ryggen.

I samband med bilbyte har vi börjat titta på att byta bilstolen. I nuvarande bil har vi haft stolen mestadels i framsätet, i kommande bil måste han åka i baksätet. Detta är också ett skäl till att vi byter då vi tycker att AG tar för stor plats.

Nu är dock frågan, vad ska man välja för stol, självklart kommer vi att testa den i bilen innan köp men vill gärna ha lite tips innan. Bilen är en Saab 9-3, lite mindre rymlig än nuvarande bil. Stolen bör därför vara åt det mindre hållet.

Har funderat lite på Britax Hi-way, någon med erfarenheter av denna? Andra tips mottages gärna

/esprit
 
Sv: Bilstol

jag tänkte skapa en snarlik tråd senast igår! Vi har en Opel Astra som är riktigt trång mellan sätena, och syrrans Britax Duoflex var för stor så vi behöver med hitta nån liten.

Så denna tråden tänker jag följa!:D
 
Sv: Bilstol

vi har en besafe izi den är vi väldigt nöjda med. vet dock inte hur stor den är i förhållande till stolen ni redan har tyvärr.
 
Sv: Bilstol

Ja vi har Hiway och gillar den jättemycket! Sonen är drygt fem år och sitter fortfarande jättebra i den och ändå tar den inte så stor plats i bilen.
 
Sv: Bilstol

Jag har en hi-way, den är superbra. Nu sitter Isabell 4 månader i den, men även äldsta sonen på 4 år och 8 månader får fortfarande plats.
Till äldsta sonen har vi en britax two-way, jättnöjd med den oxå. Den tar ganska liten plats, och är en av de största stolarna så barnet kan åka bakåt länge.
Har även en akta duoflex, den gillar jag inte lika mycket. I bak är den bara godkänd till 18 kg, och när barnet väger över 11 kg ska den placeras med klacken nedanför sätet och då tar den massa plats. Tycker inte att små barn sitter bra i den heller. 1½åringen sitter i den nu, funkar ok.

Besafe tycker jag tar ganska stor plats, sen är den bara godkänd till 18 kg, britax stolar är godkända till 25 kg.

Hi-way eller two-way är mitt tips. :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 587
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Precis som med barnvagnar så känner jag att det är rena djungeln gällande bilbarnstolar, så tänkte att vi kunde ha en tråd för detta...
2
Svar
36
· Visningar
4 019
Senast: Amha
·
Småbarn Jag tror att jag får bäst svar här. Vi väntar vår nr.2 och har konstaterat att när bebisen övergår till bakåtvänd bilbarnstol måste vi...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 943
Senast: MaRomer
·
Utrustning Jag har all respekt om folk ledsnar men nån kanske tycker det är kul. Jag har en Yeti där planen var att byta mot en nyare Yeti inom ett...
Svar
19
· Visningar
2 627
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp