Bio-Premium. Önskar snabba svar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Norberg90
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 831
N

Norberg90

Har idag börjat ge Bio-Premium till min häst. Veterinären var här i måndags och kollade en annan av våra hästar. så då passade jag på att fråga om min häst som är lös i magen. Hon sa då att jag skulle ta bort all kraft. Han åt kornkross och betfor. Blev han inte bättre då skulle jag börja ge bio-premium blandat med LITE kraft för att han skulle äta upp bio-premiumet.

Idag gav jag honom det första gången. Blandade med lite kornkross o vatten. Men han vägrar äta. (förstår jag eftersom bio-premium luktar s*tan.)
Hur ska jag få i honom det?!
Hjälp mig!!::confused:

Sv: Bio-Premium. Önskar snabba svar

Går det lösa upp i lite proviva nyponsoppa och dra upp i en spruta och ge det i munnen? Fungerar utmärkt på min kinkiga gubbe.

Noa

Hej,
Ett tips är att skära av toppen på en gammal avmaskningsspruta, tvätta och torka den häll biopremiumpulvret i sprutan och in med det i munnen. Du kan kanske blanda med rivna morötter eller dylikt?! Efter ett tag brukar hästarna bli vana vid smaken och då är det inget problem att lägga dt direkt i maten.
Lycka till!

Går det lösa upp i lite proviva nyponsoppa och dra upp i en spruta och ge det i munnen? Fungerar utmärkt på min kinkiga gubbe.

Noa

Låter som en bra idé. Men jag har fått bio-premium i pelletsform :/

Hej,
Ett tips är att skära av toppen på en gammal avmaskningsspruta, tvätta och torka den häll biopremiumpulvret i sprutan och in med det i munnen. Du kan kanske blanda med rivna morötter eller dylikt?! Efter ett tag brukar hästarna bli vana vid smaken och då är det inget problem att lägga dt direkt i maten.
Lycka till!

Ett bra tips men veterinären gav mig bio-premium i pelletsform:/

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 184
Senast: Mint
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 433
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 396
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18