Bitring till de allra minsta!

Diplomaten

Trådstartare
Har ni möjligen tips om bitring eller annats tips till de allra minsta?

Min bebis är endast 2,5 månader och har två tänder i övre käke på gång. Det kliar givetvis något oerhört på den lilla.

Den bästa hittills är Apotekets (MaM). Den skall vara till små barn, men är fortfarande lite lite för stor att greppa. Bebis verkar tycka att den blir obekväm att hålla och släpper den hellre.

Jag har hört att det t.o.m. finns barn som föds med tänder, så något tips för de små borde någon där ute sitta på!

Sv: Bitring till de allra minsta!

Vi har bitringar i gummi från Esska. Jag tycker de verkar jättegoda men sonen biter hellre på mej :eek:
Sambon hade sånna när han var liten och var helt tokig i dem!

Bild

Mvh Miks

Tack! :)

Nu när du säger det, finner jag att jag också hade en liknande - en vit. Och som det ser ut, är den bekvämare och enklare att hålla i. Ska finna vart man beställer sådana och försöka finna det exakta måttet!

Bebis biter helst på sin högra hand, ibland helst båda händerna samtidigt. Mormor smakar av någon anledning också ganska gott ....

Babytandborste med kallt kallt vatten har varit det bästa när vår dotter fick första tänderna ( 3-4 månader gammal).

Då ska jag och lillan ta barnvagnen för att inhandla en sådan. Verkligen värt att testa! :laugh:

De bitringarna från esska (den på bilden) har vi också. Den känns ganska lätt och smidig att hålla i. De vi har säljs i tvåpack på vanliga mataffärer.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu har jag precis uppdaterat bloggen och efter ett lååångt inlägg kom jag på att jag vill veta hur ni andra har haft det den här första...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: esprit
·
Övr. Barn Jag älskar mina egna barn, men jag gillar faktiskt inte andras! Jag är en hemsk människa, men så är det! Visst, jag gillar vissa... 2
Svar
25
· Visningar
2 655
Senast: mian1
·
Övr. Hund Jag har en boxertik på snart två år, och en son på snart ett år. Jag behöver lite tips på hur jag ska göra tillvaron mellan mina...
Svar
12
· Visningar
1 068
Senast: bananabambi
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 454
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd