Bukefalos 28 år!

Bittelitt uren i skritt/ trav

S

sleepy

Har en islandshest, 5-gjenger, så det er ikke alltid så lett å skille mellom hvilke urenheter som skyldes mellomting mellom gangartene eller hvilke som kanskje skyldes at hesten er såvidt LITT "halt"! :confused:

Jeg merker ingenting til det (kan KANSKJE synes at han går LITT annerledes med det ene bakbenet enn det andre hvis jeg står og ser lenge på han, men sånn er det jo med ALT man prøver å finne feil, med, eller hva?) men min medrytter, som er en litt bedre rytter enn meg mener at han har en LITEN ekstra urenhet som ikke skyldes de fem gangartene...

Hesten er glad, sprek og frisk, og viser tydelig glede over å være ute på tur! Så dette "noe" som kanskje er galt ser ikke ut til å plage han foreløpig. Jeg skal ha veterinær på ham snart, for tannrasp og vaksine, tenkte da i "samme slengen" å få veterinæren til å undersøke dette mystiske...

Så hva tror dere? Hvis veterinæren ikke finner noe, kan jeg slutte å bekymre meg for en stund? Jeg har ikke råd til allverdens med equiterapeuter og kiropraktorer; hadde det vært noe tydelig galt ville det vært en annen sak, men dette er så lite, og hesten er så blid at jeg har ikke lyst til å "blåse det opp" til noe stort...

Og det må da gå an å gå litt urent uten å ha vondt? Ingen av oss er da 100% symmetriske? Eller? :confused:
 
Vill inte skrämma dig , men min häst gick så där också och jag skyllde på allt möjligt. Han hade spatt men är mycket bättre nu, jag rider som vanligt bara lite nojig. Det kan ju vara spatt i det andra benet..
 
Ja, jeg har tenkt litt på dét óg... Han har ikke fått noe utslag på bøyeprøve, men spatt må man vel kanskje ta røngten for å se?
 
Ja, hästen kan ha spatt utan att reagera på böjprov. Men om jag var du skulle jag göra så här: låt först veterinären konstatera om hästen ÄR halt eller inte. Är den det - spattröntga. Just för att det är en islandshäst.

mandalaki
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
571
Senast: Freazer
·
Hästvård Er det noen som vet hva dette er? Ponnien har hatt det siden jeg kjøpte henne, men nå har det spredd seg litt. Den ene veterinæren jeg...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Trenger en anbefaling! I dag fikk jeg beskjed om at jeg satt skjevt på ponnien av saltilpasser, jeg har også fått beskjed om at jeg er...
Svar
9
· Visningar
775
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan På gården jeg står betaler man 3900 for ponni med 8 kg høy og 4100 kr for hest med 12 kg høy. Jeg ønsket å gi ponnien min 9 kg høy, men...
Svar
18
· Visningar
1 631
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp