Blå Stjärnan

Japp Grundkursen nu och ville sen gå
TRAKTOR OCH INOMGÅRDSMEKANIK (HUR ändrar man storlek på texten???)

Tyvärr går visst den kursen samtidigt som grundkursen...
 
Jag har funderat men det fungerar så dåligt med mitt jobbschema när kurser (korta) etc är på helgerna, jag jobbar minst en dag 4 av 5 helger.
 
Jag har funderat men det fungerar så dåligt med mitt jobbschema när kurser (korta) etc är på helgerna, jag jobbar minst en dag 4 av 5 helger.
Du får ju ersättning om du skulle ha jobbat nån av dagarna då kursen går (om det är en uppdragsutbildning), men det kanske är svårt att få ledigt?
 
Vill också gå grundutbildningen! Var anmäld till en i sommar men fick inte plats :( Sen blev det en plats ledig men då kunde jag inte få ledigt från jobbet med så kort varsel.
 
Du får ju ersättning om du skulle ha jobbat nån av dagarna då kursen går (om det är en uppdragsutbildning), men det kanske är svårt att få ledigt?

Just nu går det inte att få ledigt, alls. Jag är dessutom en av anledningarna då jag varit sjukskriven sen 26/9. Men börjar jobba igen 1/11.
 
Här är en till, har varit medlem sen jag var liten och gick på djurskolan + massa läger. Efter det har jag gjort Risk- och säkerhetsutbildningen, grundkursen, diverse annat och är inne på mitt 4e horse show. Kurserna är både lärorika och väldigt roliga att genomföra:) tips inför brandövningarna, ta inte en jacka med gigantisk huva, jag hade väldigt svårt att se vad jag gjorde:angel:
 
Här är en till, har varit medlem sen jag var liten och gick på djurskolan + massa läger. Efter det har jag gjort Risk- och säkerhetsutbildningen, grundkursen, diverse annat och är inne på mitt 4e horse show. Kurserna är både lärorika och väldigt roliga att genomföra:) tips inför brandövningarna, ta inte en jacka med gigantisk huva, jag hade väldigt svårt att se vad jag gjorde:angel:
Hur gör man för att få jobba på tävlingarna?

Håller verkligen med om att utbildningarna är både bra och roliga! Är dock ingen semester direkt, iaf inte grundkursen!
Minst 12 timmar om dan i nio dagar, ladugårdstjänst morgon och kväll, lektioner däremellan...
Men det är så kul att tiden bara rinner iväg. Tyst i huset redan vid 20-20,30:D
Massor av god mat/fika och andra som också älskar djur:love:
 
Skickar ett pm till dig!
Har nu anmält mig för pass torsdag till lördag, ska bli enormt kul!!

Grundkursen går mot sitt slut :(, kommer verkligen att sakna alla underbara Blå stjärnor samt personal och värdgårdarna...

Väntar ivrigt på att nästa kurskatalog ska komma :D
 
Jag måste ta tag i repetitionen till nästa år (gick grundkursen förra sommaren). Gjorde grundkursen i Dingle så har inte koll på gårdarna kring Stockholm och det blev inte någon ordnad kurs genom förbundet här i somras, vi fick ut en lista på gårdar som var intresserade men då blev det så jobbigt att ta tag i den själv. Får skärpa mig till nästa år!
 
Då kanske vi syns, jag jobbar lördag eftermiddag och kväll bl.a :-)
SKOJ!!! Jag ser verkligen framemot det, även om jag just nu är snudd på medvetslös.... Näst sista dagen på grundkursen, och vi börjar bli smått hysteriska när vi blir trötta. Man skulle kunna tro att vi är tolv, skrattat så att jag har konstant ont i meagen:D:D:D
 
Ni som är medlemmar hur funkar det med överenskommelsen man skriver på? Gäller den resten av livet så länge man är frisk och inte fär gammal?
 
Du har en hel månad på dig att vila upp dig. Efter SIHS lär du vara utpumpad igen. För när du inte jobbar vill du se shower/tävlingar eller drälla runt på mässan efter det ultimata fyndet, du vill inte missa någonting! :D
 
Ni som är medlemmar hur funkar det med överenskommelsen man skriver på? Gäller den resten av livet så länge man är frisk och inte fär gammal?
Om jag förstått stadgarna rätt så förlängs avtalet automatiskt med fyra år i taget, förutsatt att man uppfyller sin del med repetitioner.
Man skriver under att man kan ställa upp, men det är inte tvingande.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 905
Senast: Mkb
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ En specifik fråga men även en generell fundering! Jag hade för ett tag sedan, i ungefär en månads tid, ont i en led i ena lillfingret...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: TantAgda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 752
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp