Black friday

Ingenting?

Finns inte behovet utan black friday finns det nog inte då heller.

Ursäkta tråkigt svar men jag är så less på all konsumtionshets. Vi har en kllmatkris att hantera, vore trevligt om ALLA bidrog med det de kan. Att undvika shopping bara för att det är "billigt" (ekonomiskt, inte på något annat sätt) borde vara en liten uppoffring.

Mvh Häxan Surtant
 
309B1F39-D7C1-4ABF-8F93-BCD738027478.jpeg

Vi köpte denna soffan på Black week erbjudande, sparade ganska många tusenlappar på det. Vår gamla soffa blir nu flyttad till ett annat rum som ska bli vardags tv-rum i ett försök att få finrummet att vara i ordning och just finrum..
 
Ingenting?

Finns inte behovet utan black friday finns det nog inte då heller.

Ursäkta tråkigt svar men jag är så less på all konsumtionshets. Vi har en kllmatkris att hantera, vore trevligt om ALLA bidrog med det de kan. Att undvika shopping bara för att det är "billigt" (ekonomiskt, inte på något annat sätt) borde vara en liten uppoffring.

Mvh Häxan Surtant

Det kan ju vara så att man behöver köpa saker, och väntar till Black Friday för att se om samma sak säljs för bättre pris? Men i övrigt håller jag givetvis med dig.

KL

Vi har knappt köpt en enda sak till baby men har en lista på saker vi behöver. Barnvagn, babynest, bedside crib, babysitter, skötbord osv. En del försöker vi haffa begagnat och en del kommer vi få låna av vänner, men det blir fortfarande en hel del kvar på listan. Så då kikar vi på Black Friday och ser om vi kan ta oss igenom dessa inköp utan att tömma halva sparkontot.
 
Ingenting?

Finns inte behovet utan black friday finns det nog inte då heller.

Ursäkta tråkigt svar men jag är så less på all konsumtionshets. Vi har en kllmatkris att hantera, vore trevligt om ALLA bidrog med det de kan. Att undvika shopping bara för att det är "billigt" (ekonomiskt, inte på något annat sätt) borde vara en liten uppoffring.

Mvh Häxan Surtant
Varför skulle inte behovet finnas bara för att man väntar till BF? Vi behöver ett nytt dörrlås, men väntar några dagar för att se om det blir billigare på BF. Förra året köpte vi element till halva priset, dessa hade vi verkligen stort behov av.
 
Det jag vill ha finns i princip aldrig på BF så jag har gett upp det helt. Jag har just köpt nytt cpu och moderkort och visst det kan visa sig att jag kunnat få det mycket billigare men jag tvivlar. Särskilt i år när det redan är brist på vissa (dator) prylar pga corona så affärerna behöver inte tömma lagren innan jul.
 
Det kan ju vara så att man behöver köpa saker, och väntar till Black Friday för att se om samma sak säljs för bättre pris? Men i övrigt håller jag givetvis med dig.

Varför skulle inte behovet finnas bara för att man väntar till BF? Vi behöver ett nytt dörrlås, men väntar några dagar för att se om det blir billigare på BF. Förra året köpte vi element till halva priset, dessa hade vi verkligen stort behov av.
Jag tror att @farin vände sig emot TS inledande fråga "Vad ska man köpa på Black Friday i år?". Det tolkar åtminstone jag som att TS inte har något egentligt behov, utan hon vill ha tips på saker som hon kan köpa mest för köpandets skull. Det känns för mig väldigt onödigt och får mig att slå bakut på samma sätt som @farin.
 
Jag brukar inte handla på Black Friday, förutom en och annan julklapp, men har i år för ovanlighetens skull ett faktiskt behov som jag medvetet väntat till nu med att tillgodose. Jag blev bestulen på min läsplatta i början av oktober och fick inte tillbaka hela beloppet på försäkringen, så jag hoppas hitta en likadan till ett nedsatt pris. Jag har verkligen saknat att ha en läsplatta under dessa veckor, så jag har i alla fall bekräftat för mig själv att det är något som faktiskt förgyller mitt liv.

Jag har även haft sönder båda mina hörlurar men håller ut även där för att förhoppningsvis kunna fynda förra årets modell till ett överkomligt pris.

I båda fallen har jag kollat up hur de låg i pris långt före Black Friday, för att säkerställa att jag faktiskt får dem till ett lägre pris.
 
Vi letar dammsugare och barnstol med bebis del, får se om det kommer på något bra erbjudande. Annars behöver vi inget nytt direkt. Föredrar att vänta tills black friday med inköp, kan jag gå upp i prisklass (kvalitet) och det jag köper håller förhoppningsvis längre.
 
Med tanke på nivån av prissättningsfusk (skensänkningar där priserna höjts perioden innan rean) så tänker jag verkligen inte göra några spontaninköp.

Det enda jag kommer köpa är hudvård, eftersom jag har stenkoll på prissättningen på de produkter jag är ute efter.
 
Jag kommer köpa de flesta julklapparna och såna saker som ändå går åt på löpande band typ deo, ansiktskräm, schampo. Alltså blir det ingen extrakonsumtion för mig utan det är det vanliga fast lite billigare. :)
 
Med tanke på nivån av prissättningsfusk (skensänkningar där priserna höjts perioden innan rean
Tänkte typ samma. Ska man fynda är det bra att ha koll på prisnivåer ett bra tag före rean...

Det kan hända att jag köper något på Black Friday om jag hittar något till fyndpris som vi ändå har behov av. Något som kan passa som julklapp till något av barnen, t.ex. Jag köper däremot aldrig något - oavsett dag på året - som jag inte behöver, även om det råkar vara ett fynd.
 
Jag kommer inte att köpa något om det inte är så att något jag behöver (till huset, mig själv har jag shoppat tillräckligt till :D). Undantaget är om det är några kläder/skor som jag behöver som är vansinnigt billiga.

Precis som @Happimess har jag stenkoll på priserna, jag vet vad det jag är intresserad av kostar normalt.
 
Jag tror att @farin vände sig emot TS inledande fråga "Vad ska man köpa på Black Friday i år?". Det tolkar åtminstone jag som att TS inte har något egentligt behov, utan hon vill ha tips på saker som hon kan köpa mest för köpandets skull. Det känns för mig väldigt onödigt och får mig att slå bakut på samma sätt som @farin.

Ah, jag läste ”vad ska du köpa” och det blir ju lite skillnad i ton och innebörd.
 
Jag brukar köpa årsbehovet av linser på black friday.

I år ska jag också kolla mina favoritstallskor om de har något erbjudande. De kostar typ närmre 3000 och nu vet jag ju modell o storlek eftersom jag älskat dessa i flera år och de kommit en lite högre variant nu (enda jag inte varit nöjd med).
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 859
Senast: Red_Chili
·
Kultur Någon mer som ska dit? Jag visste redan att Avantasia var klar och nu släppte de att Beast in black också kommer 🤯 Så nu blir det att...
Svar
7
· Visningar
557
Senast: Lyan
·
Kläder & Bli fin Tänkte kolla runt lite på kläder idag på black Friday. Jag gillar Desigual väldigt mycket med deras färgstarka kläder med blommor och...
Svar
2
· Visningar
665
Trädgård & Växter Oklart om det här borde klassas som "trädgård" eller som "matlagning", men; är det någon som testat att odla svamp med någon form av...
Svar
16
· Visningar
1 015
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp