Bladsadel montsegur

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sante
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 527
S

sante

Nån som rider i en sådan?
Hur är de jämfört mef bomlöst?
Kan en häst forma sig i en sådan sadel?
Hörde att man kunde måttbeställa så den låg perfekt?

Berätta gärna då jag är ny på denna form av sadel.

Sv: Bladsadel montsegur

Montsegur är en bom sadel. Bommen är likadan som på en westernsadel men det är mindre skirt och annat "tjafs" och man får välja om man vill ha horn eller utan. De har en hemsida där de beskriver sadeln
http://www.montsegur.se/

Jag har en Hector och det är nästan likadan(montségur är snyggare), Hectorn är hårdare i sitsen, men går att stoppa om så den passar hästen. Går alldeles utmärkt att rida hästen i form om det var det du menade med -Kan en häst forma sig i en sådan sadel?

Sv: Bladsadel montsegur

Montsegur sadeln är en Blad sadel!! precis som westernsadlar.

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Ajda
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka