Bukefalos 28 år!

Blanda medicin i?

Sv: Blanda medicin i?

Eftersom jag har en kräsen häst så har jag fått Metacam istället av vet, det verkar smaka gott och har alltid slunkit ner. Om Metacam gör samma nytta som Butta beror på orsaken till ordinationen, men om du tror att Metacam skulle kunna vara ett alternativ så prata med din vet om det går att byta.
 
Sv: Blanda medicin i?

Vad är orsaken till att du ger linfröolja? Linfröolja har nog en lite speciell smak, om du är ute efter olja=energi kan du ju prova rapsolja eller annan olja som inte har lika mycket smak. Om du är ute efter blank päls så prova linfröpellets/kaka, det ger jag och det brukar alla hästar äta.
 
Sv: Blanda medicin i?

fast metacam finns det ingen forskning på hur de tas upp och tillgodoses av hästar, de har enbart gjort studier på hundar. så man ska ju helst inte byta, butta fungerar ju bra på de hästar man får i det i. metacam behöver man ofta gå upp i dos på för att få samma effekt som butta. ett litet sidospår bara.
 
Sv: Blanda medicin i?

Linfröolja ska ha positiv effekt på eksem, därför ger jag det. Det smakar apa men verkar ha effekt.
Nu har han plötsligt börjat äta den med betfor igen utan problem så det var nog bara nåt tillfälligt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 165
Senast: Irival
·
Däggdjur Extremt konstig rubrik men jag blev faktsikt hemskt fundersamt häromdagen. Stallkatten är en kompetent jägare (vilket är lite vad vi...
Svar
2
· Visningar
2 538
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej Har en häst jag ägt i ca 1 år. Fd ägaren sa att han blev väldigt lös i magen varje höst efter betet, de fodrade dock med ensilage...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
17 739
Senast: caradan
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 362
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp