Blanda ut liniment med vatten`

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare ArabianGirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 975
A

ArabianGirl

Ska man göra det...? :confused: jjag tyckte mig se att det stod på flaskan "för att undvika blistringsskador" eller nåt liknande?

Sv: Blanda ut liniment med vatten`

vad är det för typ av liniment? Arnika? För där tror jag att jag läst att man kan blanda ut med vatten. Arnika är ett ganska så snällt preparat men jag tror att alla liniment kan blistra om man har på det på benen och lindar fel lixom. Så det kanske är därför man ska späda ut det så risken minimeras eller nåt

Sv: Blanda ut liniment med vatten`

normalt sett ska du inte ens behöva blanda liniment med vatten. liniment är så pass snällt. däremot kan det väl vara så för känsligare hästar att du tex ska undvika att bandagera över, för då kan de få blistringsskador.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: Mint
·
Mat Jag ska bjuda en vän på middag som är vegan, och har gått lite bet på efterrätten. Jag skulle vilja undvika substitut-produkter, typ... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 445
Senast: MJLee
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 777
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
418
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka