Bukefalos 28 år!

Blandade känslor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gått igång på det där huset jag hittade så jag har försökt reka lite om huruvida jag skulle kunna tänka mig att bo i det området. Det är ju samma skitvinter där som här, men om jag nu aktivt ska välja en plats att bo på och väljer den här platsen, så måste jag nog försöka lära mig att gilla vintern trots allt.

Tomten är stor. Över 6000 kvadrat faktiskt. Cirka hälften är åker. Det ser ut så på satellitbilderna i alla fall. En ladugård hör till fastigheten men det finns inga bilder på hur det ser ut inuti. Det ser dock helt okej ut utvändigt och det finns en carport. Husets tak lutar åt söder och det finns inget som skuggar, så det är ett bra läge för solceller. Det finns lite grannar men det är inte så nära inpå att man sitter i knät på dem. Huset har fiber!!! Jag gillar också hur det ser ut inuti. Det verkar inte vara några katastrofer som behöver renoveras omedelbart, i alla fall inte ur estetisk synvinkel. Sådant som jag kommer att vilja fixa går att ta lite pö om pö.

Jag har också noterat att det är väldigt nära till landsvägen, bara några hundra meter och det går buss där. Tidtabellen är bättre än jag förväntade mig. Den är i nivå med tidtabellen här där jag bor och har jag tittat rätt så finns det även nattbuss där om man är ute och svirar en fredag kväll (vilket inte händer mig, men ändå...). Med tanke på att det är Stockholmsnära här och det är helt på vischan där, så är det väldigt bra. Till närmaste matbutik i Storå är det knappt 10 minuter med bil. Ridskolor finns det två av i Lindesberg 20 minuter bort som kanske kan funka. Passar de inte får man pallra sig iväg till Örebro vilket tar nästan en timme enkel väg. Det känns väl lite sådär, men kan vara acceptabelt.

Tåg finns också i närheten så man kan åka till Stockholm på räls om man vill. Så det skulle ju gå att åka till jobbet med kommunala färdmedel från dörr till dörr de gånger jag ska till Stockholm. Frågan är bara hur lång tid det tar :grin: . Det är 4 byten innan man är framme.

Så nu sitter jag och biter på naglarna i väntan på att mäklaren ska höra av sig om en visning. :nailbiting: Kommer det leda till en flytt eller ytterligare ett magplask där det skiter sig?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här med mitt husköp har minst sagt varit en händelserik resa med ett flertal oväntade vändningar och det är ju inte klart än så det...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
716

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp