Bukefalos 28 år!

Blandis tråd

Sv: Blandis tråd

Kl

Även jag vill hoppa med i tråden! har visat bilden förr tror jag, men jag bara älskar min Yda på denna bild, hon är bara bäst helt enkelt!

S%C3%B6ndag+4+advent+015.jpg
 
Sv: Blandis tråd

minhund.jpg


Jag har en BC/polsk vallhunds-blandis. Snällaste, mest försynta hund man kan tänka sig :laugh: Han blir tre nu i höst.
 
Sv: Blandis tråd

Oj, den hade jag aldrig gissat något annat än renrasig Labrador!
Men det blir väl så när raserna är så lika i utseendet :)

Hur är han i tempramentet?
 
Sv: Blandis tråd

Har en Sibirian Husky/Schäfer-korsning på 35 kg, inte så lätt att lyfta på längre :(

nlbhwz.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Blandis tråd

Det här är min bonus hund Rocco. Han är 6 år och omplacerad. Vi kan inte förstå varför, för han är en utav dom trevligaste hundar jag någonsin träffat!
Han är i alla fall en blandning mellan Jämthund, Schäfer och (tro det eller ej) Rottis!
Bild041.jpg

Bild035.jpg

Bild042.jpg
 
Sv: Blandis tråd

Här har vi Ozzy en stilig grabb på 7år!
Han är Chihuahua/papillon/terrier? Ja vi är inte helt säkra på vad han har i sig men när man lär känna honom så ser man lite av varje :p

19764_1254058440.jpg


69094_1254073329.jpg


80991_1254073352.jpg
 
Sv: Blandis tråd

Här är min blandis Gibson, cocker/tibetansk spaniel. 8 månader är han nu och väger 10 kg. Perfekt storlek så hoppas han inte växer så jätte mycket till! :)

29486644.jpg
 
Sv: Blandis tråd

Jag har en underbar blandis, pappan var Rhodesian Ridgeback och mamman labrador med en gnutta golden.. Fast det är inte många som kan tro att det är labbe i honom. Tror han är ca 60 cm och väger 24 kg..
Han är älskar att springa och är snabb! Just nu tränar vi Rallylydnad, han är ganska lättlärd men inte så uthållig.

sillvik025.jpg
 
Sv: Blandis tråd

*kl*

Här är min lilla blandis Tindra. Bordercollie, Tervuerens, Landseer, Labrador. En salig blandning alltså ,men det vart en fin hund av det iaf (när inte djävulshorna kommer fram) :D

Bild från idag



Tindra på sin första skidtur förra vintern med svärmor



Här är hennes son Tippen (lillasyster o mamma äger honom). Han är en liten tjuvparning dock, men det vart en hund av honom med. Mamman Bordercollie, Tervuerens, Landseer, Labrador. Pappan Bordercollie och flatcoater retriver. Hittade ingen bättre bild.

 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 339
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 465
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 294
Senast: Wingates
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp