Blandrashund

S

__Stilett__

Idag köpte jag hund till min mor.
en tidig julklapp :-)
en valp , korsning mellan schäfer och collie.
jättesöt.
ngn mer som har en sådan blandning?
 
Jag såg den i en annan tråd jätte söt är den! Tyckte att det såg ut som både schäfer och collie så då hade jag rätt då :D Jag har bara ena halvan av hundrasen dvs collie så jag vet inte hur blandningen blir men min hund är iaf väldigt lättlärd och älskar sin familj över allt annat. Hon är däremot inte så förtjust i människor hon inte känner men har man väl blivit kompis med henne så glömmer hon aldrig den personen. Hoppas din mamma blev glad!
 
tack. ja hon är såååå söööt :-)
verkar inte ens ha hemlängtan till sin mamma och syskon. hon leker hela tiden just nu :-)
 
jag känner 2 st som är från samma kull.
Den ena ser ut so men tjock collie och den andra som en långbent schäfer.
 
Det beror väl på vem som ska ha hunden och om den blivande matten har varit med och valt ut den?

Vem som helst bör ju inte ha hund, men det är väl inte fel att ge bort en hund om den kommer få det mycket bra! Eller spelar det någon roll vem som betalar hunden (så länge man försäkrar sig om att den nyblivna hundägaren har råd och kunskap att ha hund)?

Vill tillägga att jag för nio år sedan tingade en underbar liten valp. När mina föräldrar fick reda på det frågade de om de fick betala (som en julklapp till mig) Var det fel?
 
Personen som fick hunden var med och valde ut den självfallet.
personen som fick den har haft hunduppfödning och ett flertal egna hundar sedan tidigare, dessutom av dessa raser som denna hund är. erfarenhet finns.
jag har oxå en hund.
 
Åh nej vad farligt :eek:
:smirk:
Hon köper en hund till sin hundvana mamma, fy vilken elak dotter, djurplågare är hon säkert också ;)
 
Chansen att en kull ur den kombination och ras man vill ha föds lagom till jul är så liten att de flesta julklappsköp är något helt annat.
Djur är sällan några bra juklappar.

Vem som betalar är skit samma, men som sagt är det ett planerat köp eller ett impulsköp.
 
Hur sjutton skulle jag kunna veta att modern var hundvan?
Det framgick inte av första inlägget och julklappsköp av valp klingar alltid illa.
De som tidigare varit uppfödare brukar dessutom sällan välja blandras som nästa hund.
 
nu är dock fallet att denna gillar dom flesta hundar. och har inget emot blandras. så därför blev den en blandras.
 
okej.. :) hon som säljer dessa sa nämligen att hon hade fått 6st och två var hämtade så jag trodde att det var samma :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Nordthor
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 083
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 719
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Vi blir med valp om ca 6 veckor ❤️ Innan sommaren köpte jag böcker och började läsa och förbereda mig. Jag tycker dock att det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp