BLANKT läder!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nyrelski
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 5 182
Sv: BLANKT läder!

Jag har använt svart flytande skokräm, instant shine, på mitt westernträns.. Funkade bra. När det har torkat rejält så färgar det inte av sig...

Så där så att det går och spegla sig blir nog svårt på tränset. Då får du ta till produkter som du riskerar att förstöra lädret med.
Jag skulle personligen inte vilja lite "blänka" förstörde mitt 4000 kr- kandar, då får det hellre blänka lite mindre.
EN känga i lumpen tog ca 1 timme första gången att få upp riktig spegeleffekt. Och då bara på tådelen. Ett snabbtips annars är en svamp med silikonmedel som man använder till att putsa upp intrumentbrädor etc, i bilar. Finns på macken. Men som sagt, INTE bra för lädret...

Jo men jag har fortfarande fingrarna kvar som kommer i fara;)
Jag är totalt livsfarlig med sånt där, så om jag inte kan få någon annan att göra det till mig (tror vi har hemma nämligen) får jag nog testa något annat. Även om det låter effektivt:)

Nej jag gissade att det inte skulle vara bra.:smirk:
Men 4000kr kandar finns inte hos oss iaf. Bara vanliga träns (jobbar hos fälttävlansryttare) som inte är av allra dyraste sorten.
Men det är ju dumt att förstöra det ändå iof. Men det är ju bara kanske en gång i månaden max det kommer användas och endast under sommarhalvåret. Är det katastrof för lädret även om det sköts bra mellan?

Hade en läderkonservator som föreläste på utbildningen. Han sa så här om mineralolijor, silikon, vaselin etc.

- Det är som att kyssa sin egen syster. Det verkar bra för stunden, men man blir aldrig av med det. :D

Jag har inte HELLER 4000kr-kandar egentligen (men jag önskar). Men ja, du får göra en övervägning om det är värt det... (Att kyssa sin egen syster ;) )

Haha!
Jag får väl använda det bara när det är extra fint då och hoppas att det inte gör något, fast han sa så;)

Liknande trådar

Utrustning Ibland känns det som att "alla" har "köpt och testat" typ "allt" och att det kan hittas precis vad som helst i gömmorna. Finns det några... 2
Svar
22
· Visningar
2 625
Senast: pinky
·
Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må... 37 38 39
Svar
773
· Visningar
219 185
Senast: tinaiva
·
  • Låst
Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
22 625
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka