Blev uppraggad på stan..

Vi hade hela tiden saker att prata om på promenaden, vi skattade och han berätta att hans hund brukade fälla honom för han springer vid benen och just där och då snubblar jag över hans hund, sen drack vi kaffe på vägen och han skrattade åt mig när min hund började gnälla när jag stod i kön som han höll. Sen blev hans hund rastlös och jag frågade om vi skulle gå hemåt. Jag babblade på om vad jag hade jobbat med innan att jag bott utomlands osv. Sen frågade jag hur gammal han var, och vi pratade om 30 års kris , att han drömde om att skaffa en alpacka och getter i framtiden. Sen skrattade vi åt att vi hade samma dåliga lokalsinne då vi båda inte visste vägen tillbaka i skogen. Så ja jag har svårt att se vad som gick tokigt. Då jag har en tendens att prata om ex och gamla ragg men där knep jag ihop och vi pratade ingenting om gamla förhållande osv utan vi snackade mycket om hundar och hur folk beter sig i olika forum speciellt i hans hunds ras. Sen skildes vi åt han gick nästan hela vägen hem mot mig och jag kramade honom och sa jag hade lite bråttom sen gick han hemåt. Så ja. Jag har svårt att se att det har något med pratet att göra. Sen när jag fick höra av min kollega att hans ex var lång och smal. Så tänkte jag gud han kanske tyckte jag hade tjocka ben för när vi var ute så såg han bara min överkropp haha.

Förstår att det är lätt att analysera in i minsta detalj, men det behöver ju inte ens vara något som ”var fel”. De flesta av oss träffar ju massor med folk som är trevliga men som man inte umgås med ändå.
 
Vi hade hela tiden saker att prata om på promenaden, vi skattade och han berätta att hans hund brukade fälla honom för han springer vid benen och just där och då snubblar jag över hans hund, sen drack vi kaffe på vägen och han skrattade åt mig när min hund började gnälla när jag stod i kön som han höll. Sen blev hans hund rastlös och jag frågade om vi skulle gå hemåt. Jag babblade på om vad jag hade jobbat med innan att jag bott utomlands osv. Sen frågade jag hur gammal han var, och vi pratade om 30 års kris , att han drömde om att skaffa en alpacka och getter i framtiden. Sen skrattade vi åt att vi hade samma dåliga lokalsinne då vi båda inte visste vägen tillbaka i skogen. Så ja jag har svårt att se vad som gick tokigt. Då jag har en tendens att prata om ex och gamla ragg men där knep jag ihop och vi pratade ingenting om gamla förhållande osv utan vi snackade mycket om hundar och hur folk beter sig i olika forum speciellt i hans hunds ras. Sen skildes vi åt han gick nästan hela vägen hem mot mig och jag kramade honom och sa jag hade lite bråttom sen gick han hemåt. Så ja. Jag har svårt att se att det har något med pratet att göra. Sen när jag fick höra av min kollega att hans ex var lång och smal. Så tänkte jag gud han kanske tyckte jag hade tjocka ben för när vi var ute så såg han bara min överkropp haha.
Du är den du är och du kan, ska och bör inte ändra på dig för någon annan. Du möter själv säkert massor med trevliga personer du tycker om men som inte känner "den där" känslan för som gör att du vill mer, och andra människor fungerar precis likadant. Att tänka som du beskriver ovan låter inte som ett sunt förhållningssätt till dig själv, och som att en bra och trevlig upplevelse nu ger upphov till ångest?
Det jag vill säga är att vänd inte detta mot dig själv, det finns miljoner orsaker till att en dejt inte blir till flera, och du vet aldrig vad som händer i framtiden heller. Känn efter själv istället om vad du tyckte och känner, och blir det inget mer så är det synd men bara sånt som händer de flesta människor någon gång i livet.
 
Orkar inte diskutera vill bara ge ts råd utifrån verkligheten.
Så ser verkligheten ut många blir mer intresserade av det som är svårare att få än det som serveras på silverfat.

Jag är ju av åsikten att en kärleksrelation/mer intim relation är att likställa med vänskapsrelationer. Alltså, en relation med någon man tycker om ska man ju också behandla därefter.
Det där med att "spela spelet" tycker jag känns lite väl uråldrigt. Hade det varit en vänskapsrelation, hade du givit samma råd då?
 
Jag är ju av åsikten att en kärleksrelation/mer intim relation är att likställa med vänskapsrelationer. Alltså, en relation med någon man tycker om ska man ju också behandla därefter.
Det där med att "spela spelet" tycker jag känns lite väl uråldrigt. Hade det varit en vänskapsrelation, hade du givit samma råd då?
Jag håller med. Spela spel hade jag aldrig orkat med eller ens velat hålla på med. Dels är det jobbigt, dels kan det bli helt fel mot vad man tänkt. Och varför, överhuvudtaget?
 
Han skrev han inte riktigt var redo för han blev singel för inte sålänge sen..
Men då fick du ju ett svar, jättebra! Och det beror inte alls på dig, om han kommit ur ett långt förhållande är det inte det minsta konstigt om han är osäker på om han är redo och vill ta det lugnt med att träffa någon ny. Du gjorde inte alls något fel, njut av att du blev uppraggad istället.
 
Har inte hört ett ljud ifrån honom så antar det helt enkelt inte blir något. Tycker det är konstigt att vi inte kunde hänga som vänner liksom då vi endå hade kul ihop. Jag hade inga krav på att vi skulle bli ett par liksom. Har öppnat min tinder igen så får bara swipa vidare :)
 
Har inte hört ett ljud ifrån honom så antar det helt enkelt inte blir något. Tycker det är konstigt att vi inte kunde hänga som vänner liksom då vi endå hade kul ihop. Jag hade inga krav på att vi skulle bli ett par liksom. Har öppnat min tinder igen så får bara swipa vidare :)
Jag gick och tog en öl med en kille, därefter chattade vi varje dag, han åkte hem till mig en helg och vi hade det sjukt trevligt. Därefter chattade vi en vecka ungefär, sen började han svara mindre och mindre och nu har han inte öppnat mitt sista meddelande som skickades för en vecka sedan.
Life happens, and it sucks. Jag vet att det omöjligt kan vara något jag sagt eller gjort, att felet ligger hos mig för jag har hundra procent varit mig själv. Duger inte det, duger han inte för mig, hur jävla ont det än gör.
 
Har inte hört ett ljud ifrån honom så antar det helt enkelt inte blir något. Tycker det är konstigt att vi inte kunde hänga som vänner liksom då vi endå hade kul ihop. Jag hade inga krav på att vi skulle bli ett par liksom. Har öppnat min tinder igen så får bara swipa vidare :)
...men han kan omöjligt veta vad du tänker och tycker. Dessutom måste ju han vilja samma sak för att det ska funka, men du kommer kanske inte att få veta vad han tänker, och du ska definitivt inte skicka meddelande till honom och fråga.
Man kan och behöver inte få svar på allting här i livet - en viktig detalj att komma ihåg och ha med sig i livet.

Tindra vidare du. Det som sker det sker.
 
Har inte hört ett ljud ifrån honom så antar det helt enkelt inte blir något. Tycker det är konstigt att vi inte kunde hänga som vänner liksom då vi endå hade kul ihop. Jag hade inga krav på att vi skulle bli ett par liksom. Har öppnat min tinder igen så får bara swipa vidare :)

Men alltså, jag börjar inte hänga som vän med folk jag träffat en eller två gånger, även om jag haft trevligt. Man måste ju inte bli vänner för det 🤷😅
 
Men alltså, jag börjar inte hänga som vän med folk jag träffat en eller två gånger, även om jag haft trevligt. Man måste ju inte bli vänner för det 🤷😅

Jag förstår hur du menar, men (vänskaps)relationer börjar ju på något sätt ändå med att man träffas en gång, två, tre gånger osv :p
 
TS, försök se det som en hyfsad dejt med en trevlig person. Sådana där som man snubblar över lite då och då, för att sedan gå skilda vägar. Han bad om ditt nummer, inte om your hand in marriage.

Det känns som att du lägger onödigt mycket hopp och förväntningar på den här snubben väldigt snabbt. Jag gissar att han nog kanske inte var så himla märkvärdig egentligen, om du tänker efter. Så gör det inte märkvärdigare än det var :)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 876
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
605
Senast: Trassel12
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 698
Senast: jemeni
·
Relationer Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle...
Svar
19
· Visningar
2 584
Senast: Josseliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp