Blev uppraggad på stan..

Samtidigt som det kanske inte blir någon mer dejt så är jag endå oerhört glad att jag blev uppraggad på stan. (Har aldrig hänt innan) Så mitt självförtroende har ju stigit lite iomed att han gick fram till just mig. Inte på fyllan utan tidigt på kvällen när vi åt. Så bara det kan jag leva på länge :D
 
Ja, och jag tänker överlag med dejting att allt inte behöver vara ”allt eller inget, här och nu!” Vem vet vad som händer om två veckor, eller två månader, eller ett år. Dumt att stänga dörrar i onödan. Jag och min man tog ett år på oss att bli ett par och det är nog inte helt ovanligt. Det är ju sällan man vet var en ny bekantskap kommer att landa, redan första veckan.
Det är ett otyg att vara otålig.
själv väntar jag tålmodigt på min kollega. Jag vet ju att nånting kommer hända nån gång.
 
... väntar alltid för länge.

Med vänlig hälsning
Fem-år-innan-han-fattade

:D
20210929_171507.jpg
 
Tror dock inte det blir något svar.. Gått 13 h nu. Tycker ett är tråkigt Om han nu bestämt sig för att ghosta. Tycker endå man kan tacka för sig och önska den andra lycka till.
 
Tror dock inte det blir något svar.. Gått 13 h nu. Tycker ett är tråkigt Om han nu bestämt sig för att ghosta. Tycker endå man kan tacka för sig och önska den andra lycka till.
Fast det var väl inte så mycket att svara på? Liksom antingen hör han av sig om han vill ses nåt mer, och beroende på hur mycket han har i livet kan det ju dröja några dagar. Eller så vill han inte ses mer och då är det väl inte så mycket mer att säga.
 
Tror dock inte det blir något svar.. Gått 13 h nu. Tycker ett är tråkigt Om han nu bestämt sig för att ghosta. Tycker endå man kan tacka för sig och önska den andra lycka till.

Jag känner verkligen igen mig i ditt tänk. Förr fick jag panik om någon inte svarade. Det tog jag som en diss, oavsett vem det var. Speciellt när man kan se om personen har läst. Jisses vad det kunde ställa till med ångest och tankar hos mig.

I det här fallet så hade jag inte sett den som att han ghostar dig. Jag hade nog till och med kunnat fråga om en promenad om någon vecka igen utan att känna mig för "på". Däremot hade jag inte fortsatt fråga och fråga om jag fick ett nej. Ni bor ju så nära varandra och hundar måste ju ut. Så en promenad är ju lätt att få till :) det behöver inte vara så komplicerat.
 
Jag lyssnade faktist på flesta av er som skrev. Skickade ett enkelt sms igår kväll. Okej, hör av dig om du vill ses någon annan dag! :)

Nu är bollen helt i hans händer. Jag kommer inte skriva ett ljud till. Jag är upptagen resten av veckan och fokuserar på annat. Svarar han så svarar han, om inte ja då får de vara så. Kommer bara kännas pinsamt då vi säkerligen i framtiden kommer hamna på samma fest osv då vi har gemensamma vänner..

Tycker det var moget och vettigt av dig, en tydlig överlämning till honom att ta initiativ utan att verka putt över att han inte kunde den dagen du föreslog :) finns absolut inget som behöver vara pinsamt sen, själv hade jag nog tyckt det känts mer jobbigt om man bara lämnat det utan sista svaret för hade vi då setts så hade jag säkert grubblat. Nu har du varit tydlig med att du vill ses igen, antingen är han intresserad och återkommer eller så är han det inte och då vet du.

Heja dig!
 
Tror dock inte det blir något svar.. Gått 13 h nu. Tycker ett är tråkigt Om han nu bestämt sig för att ghosta. Tycker endå man kan tacka för sig och önska den andra lycka till.
Tycker det är lite tid, kunde dröja upp emot en vecka innan killen jag har nu svarade på sms i början. Å andra sidan hade jag inga förväntningar att vi skulle bli något par då och kunde ta det med ro och på den tiden träffades vi inte än (det kom långt senare).
I ditt fall hade jag avvaktat och levt mitt liv som vanligt under tiden, så får man se om han hör av sig eller inte. Gör han det är det bra, gör han det inte så är det inte hela världen och man får ta med det positiva som hänt och gå vidare.

Lycka till oavsett hur det blir. :heart
 
Tror dock inte det blir något svar.. Gått 13 h nu. Tycker ett är tråkigt Om han nu bestämt sig för att ghosta. Tycker endå man kan tacka för sig och önska den andra lycka till.
Jag tycker inte att ditt meddelande kräver något svar. Du har lämnat bollen hos honom och han hör säkert av sig om någon dag eller någon vecka OM han vill hitta på något. Känner han inte för det så hör han inte av sig, men i mina ögon handlar det definitivt inte om ghostning. Han har inte gjort nåt fel alls.
 
Tror dock inte det blir något svar.. Gått 13 h nu. Tycker ett är tråkigt Om han nu bestämt sig för att ghosta. Tycker endå man kan tacka för sig och önska den andra lycka till.
13 h är ingenting i sammanhanget. Sluta tänka på denna killen nu och gå ut och gör roliga saker. Sluta fokusera och vänta på att han ska höra av sig. Han kanske inte hör av sig förrän på måndag och det är helt okej det med. Folk har annat att göra än att sitta med sin mobil hela tiden. Att alltid vara tillgänglig är ett varningstecken för mig, lite mobilberoende.
 
Tror dock inte det blir något svar.. Gått 13 h nu. Tycker ett är tråkigt Om han nu bestämt sig för att ghosta. Tycker endå man kan tacka för sig och önska den andra lycka till.

Äh, ta det lugnt. Det har bara gått 13 h. Du vet inte vad han har i sitt liv. Och skulle han inte höra av sig så tycker jag ändå inte att han gör nåt fel. Ni har träffats en gång och gått en runda. Antingen känner han att där finns nåt han är intresserad av att undersöka mer eller så finns det inte eller så har han insett att han inte är redo än.
 
Du vet inte vad han har i sitt liv.
Lite KL
Detta är ju sååå viktigt att komma ihåg. Man vet aldrig hur en människa har det eller hur det blir. Själv måste jag svara på en gång annars glömmer jag av det, medan andra människor behöver tänka på vad de ska svara. Andra människor får inte ha mobilen på jobbet, vilket innebär att de inte svarar på stora delar av dygnet.

Jag jobbar natt så jag sover på dagarna och då svarar inte jag. Alla som känner mig vet ju det, men jag har varit med om dejter som blivit arga på att jag svarat på deras godmorgon-sms, men sen inte svarat förrän kl 17 på efterföljade. Jo, men jag sov liksom. Och när de hetsar sådär mycket känns det inte bra i min mage, trots att jag själv är väldigt intensiv.
 
Lite KL
Detta är ju sååå viktigt att komma ihåg. Man vet aldrig hur en människa har det eller hur det blir. Själv måste jag svara på en gång annars glömmer jag av det, medan andra människor behöver tänka på vad de ska svara. Andra människor får inte ha mobilen på jobbet, vilket innebär att de inte svarar på stora delar av dygnet.

Jag jobbar natt så jag sover på dagarna och då svarar inte jag. Alla som känner mig vet ju det, men jag har varit med om dejter som blivit arga på att jag svarat på deras godmorgon-sms, men sen inte svarat förrän kl 17 på efterföljade. Jo, men jag sov liksom. Och när de hetsar sådär mycket känns det inte bra i min mage, trots att jag själv är väldigt intensiv.
Exakt. Jag hade en ”kompis” slash stallägare en gång som inte respekterade att andra människor inte lever exakt samma liv som hon. Hon jobbade i äldreomsorgen så hon kunde både jobba tidiga helgmornar och natt på boende. Sen blev hon galen om jag inte svarade på hennes sms (med tanke på att hon var stallägaren så hade hon ju kunnat vilja nått viktigt, men hon ville oftast bara prata eller möjligen fråga när jag skulle till stallet), hon kunde ringa hem till mig på hemnumret när jag bodde hemma och väcka hela familjen halv sju en söndagsmorgon för att hon var hysterisk för att jag inte svarade. Det blev fruktansvärt påfrestande till slut, att hela tiden behöva förklara NEJ jag är inte sur, jag SOV och det är ganska rimligt att göra det så här dags en söndag om man har ett kontorsjobb.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 891
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: Trassel12
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 703
Senast: jemeni
·
Relationer Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle...
Svar
19
· Visningar
2 584
Senast: Josseliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp