bli amatörtränare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Petra367
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 219
P

Petra367

Hej!
Undrar om hur man blir amatörtränare inom trav, om någon vet nån sida man kan läsa om hur man utbildar sig? och vad det kostar, vilken erfarenhet som behövs

Sv: bli amatörtränare

Det bästa är att ta kontakt med din närmaste bana.

Gå in på din närmaste travbanas hemsida.. där brukar de finnas information.. går du in på www.stc.se så kan du där hitta en knapp där de står "travbanor" där hittar du din närmaste om du inte redan vet vilken de är.

Jag går just nu en b-licens kurs på Åby (kostar 2000 kr inkl alla böcker osv som behövs).
Imorgon har jag slutprov på kursen som var 8 ggr och jag är nervös och borde gå och läsa!!

lånar tråden lite och frågar dej, har du kört någon häst under kursen? Eller läser man bara?

Vi har kört en gång under kursen samt tränat att sela. Det är ju uppkörning samt teoretiskt prov.

Liknande trådar

Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 535
Senast: Syrax
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sofia Vikström var tidigare en av alla ryttare som hade fördomar mot travhästar som ridhäst. Att travhästar var hopplösa att utbilda och... 2
Svar
28
· Visningar
1 941
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Unafraid
·
Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka