Bukefalos 28 år!

Bli bättre på att köpa begagnade kläder.

Unafraid

Trådstartare
Jag köper gärna möbler och inredning begagnat, det är ganska lätt, finns på fb-grupper och liknande.

Men jag skulle gärna köpa mer begagnade kläder och skor! Men tycker det är svårt. Var köper ni era begagnade kläder? Myrorna har gått i konkurs här, men det gick inte att handla där, dom hade sorterat efter färg, helt omöjligt att hitta. Fb tycker jag har "dåligt utbud" och på Tradera är frakten så dyr..

Hur gör ni?

Bor för övrigt i en stad med typ 30k invånare, så vi har inte jättemycket begagnat-butiker. Loppis brukar ha fel utbud, "tantkläder" eller barnkläder.
 
Jag gillar faktiskt sellpy, dem har ganska mycket, enligt mig, lite bättre märken (som jag som är lite snål kanske inte skulle köpa till ordinarie pris :o) typ Filippa K som jag köpt. Det har varit väldigt bra kvalité på dem.
Tycker det kan vara svårare att hitta något jag vill ha i fysiska second hand butiker.
 
Förutom underkläder har jag nog bara typ ett plagg eller så som i n t e är second hand :).

Men visst, skicket kan variera. Jag tycker det är kul att åka på second hand-rundor ibland o ta flera butiker i ett svep, här där jag bor är det också dåligt utbud tyvärr.

Ibland fyndar jag på Tradera! Men är ju en chansning när man inte kunnat klämma/känna/prova. Men köpte nyss ett par Lee-jeans där som sitter som ett smäck! Samt ett par fina Tamaris-skor.
 
Tradera... så smidigt! Det är alltid något av en chansning med storlekarna, men jag har aldrig blivit lurad eller fått någonting som inte stämt med beskrivningen.
 
Brukar det inte vara sorterat efter storlek? Sorterat efter färg låter jätteomständigt.

Tradera får man det hemskickat sen då eller hämtar man upp det eller möts nånstans? @Lager mfl ?
Har aldrig handlar från Tradera tycker sidan är knölig.
 
Jag köper mycket på Facebook. Har hänt en gång att jag inte kunnat använda ett plagg pga typ mögeldoft annars har jag varit nöjd. Det kanske inte alltid är riktigt vad man trodde som kommer hem i brevlådan men då är det ju bara att sälja vidare.
 
Brukar det inte vara sorterat efter storlek? Sorterat efter färg låter jätteomständigt.

Tradera får man det hemskickat sen då eller hämtar man upp det eller möts nånstans? @Lager mfl ?
Har aldrig handlar från Tradera tycker sidan är knölig.
Det var enormt knöligt. Typ svarta toppar i stl från xxs-xxl på samma hängare. Helt omöjligt att hitta något. Kanske därför dom gick i konkurs ..

Jag var inne på sellpy igår men hittade inte "tillräckligt många" plagg för att frakten skulle bli rimlig, får kanske ge det en chans till. :)
 
Brukar det inte vara sorterat efter storlek? Sorterat efter färg låter jätteomständigt.

Tradera får man det hemskickat sen då eller hämtar man upp det eller möts nånstans? @Lager mfl ?
Har aldrig handlar från Tradera tycker sidan är knölig.


Får det hemskickat. Ja sidan kunde må bra av en uppsnofsning, men den är ändå funktionell. Det finns väldigt mycket där och har du tur kan du hitta jättefina saker/kläder riktigt billigt. Värt ett test i alla fall! ;)
 
När det gäller kläder på FB kan man skriva ett sökesinlägg, brukar vara lättare än att scrolla igenom i hela grupper hehe. Har köpt några plagg på Tradera men Sellpy hyser jag inte direkt varma känslor för, känns inte seriöst.
 
Tradera har jag handlat massor på, visst blir man besviken ibland, men lurad har jag aldrig blivit. Fraktpriserna är ju som de är; Postnord tar 63 spänn för spårbar frakt, t ex.
 
Sellpy använder jag, brukar passa på att köpa flera plagg så blir inte fraktkostnaden så dyr per plagg.

Känns bra att köpa av företag, det är mindre krångel än privatköp.
Visst har jag fått hem kläder som inte hållit måttet men då har jag reklamerat och fått kostnaden plus plaggets frakt tillbaka.
 
Jag kan köpa kläder på Facebooks Marketplace. Tycker att det är skitbra faktiskt. Jag brukar söka på någonting, men har väldigt ofta impulshandlat när någonting bra dykt upp i listan. Dock köper jag bara sånt jag vet passar, dvs vissa märken i vissa storlekar.
 
Jag köper gärna möbler och inredning begagnat, det är ganska lätt, finns på fb-grupper och liknande.

Men jag skulle gärna köpa mer begagnade kläder och skor! Men tycker det är svårt. Var köper ni era begagnade kläder? Myrorna har gått i konkurs här, men det gick inte att handla där, dom hade sorterat efter färg, helt omöjligt att hitta. Fb tycker jag har "dåligt utbud" och på Tradera är frakten så dyr..

Hur gör ni?

Bor för övrigt i en stad med typ 30k invånare, så vi har inte jättemycket begagnat-butiker. Loppis brukar ha fel utbud, "tantkläder" eller barnkläder.
O_o Själv älskar jag att de sorterar på färg :D
 
Men först storlek, SEN färg... Annars är det ju omöjligt. 😅
Håller med!
Men verkar vara hyfsat vanligt på second hand butiker även i Stockholm iaf Stadsmissionen som jag går in på ibland.

Färg registrerar ju ögat ändå, att ha storleksindelning känns mycket mer hjälpsamt så slipper man bläddra igenom allt :).
 
Jag undrar samma sak så är inte så mycket till hjälp.

Till barnet köper jag allt begagnat, jätte lätt, det finns massor med bra annonser på Facebook i olika nischade grupper och på second hand butiker är utbudet rätt bra. Men utbudet av begagnade vuxenkläder känns mycket sämre och det är klart som vuxen byter man ju inte storlek på samma sätt som barn.
Men kanske kollar jag på fel ställen :confused: , känns som om det bara finns gamla Agdas kläder ungefär.
Umeå och Piteå är ändå inte de minsta städerna även om det inte är Stockholm.

Jag köper gärna möbler och inredning begagnat, det är ganska lätt, finns på fb-grupper och liknande.

Men jag skulle gärna köpa mer begagnade kläder och skor! Men tycker det är svårt. Var köper ni era begagnade kläder? Myrorna har gått i konkurs här, men det gick inte att handla där, dom hade sorterat efter färg, helt omöjligt att hitta. Fb tycker jag har "dåligt utbud" och på Tradera är frakten så dyr..

Hur gör ni?

Bor för övrigt i en stad med typ 30k invånare, så vi har inte jättemycket begagnat-butiker. Loppis brukar ha fel utbud, "tantkläder" eller barnkläder.
 
Maken är duktig på att köpa begagnat. Det är främst friluftsgrejer och friluftskläder av dyrare märken/bra kvalité som han köper.
Han nyttjar Tradera, Blocket och div köp och säljgrupper på Facebook.

Jag är för lat och tycker det är astråkigt att leta grejer och bevaka bud men han gillar det. Så är det något jag behöver så får han fixa det :p
Han kom över en Fjällrävenjacka åt mig för 1800:- som bara var provad där nypriset var 3200:- :up:
 

Liknande trådar

Äldre Har det senaste året lagt märke till en ny "trend", främst ser jag det på Facebooks alla "skänkes, sökes, bytes" grupper. Allt ska vara...
2
Svar
31
· Visningar
4 302
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp