Bukefalos 28 år!

Bli bättre på att köpa begagnade kläder.

Jag köper gärna möbler och inredning begagnat, det är ganska lätt, finns på fb-grupper och liknande.

Men jag skulle gärna köpa mer begagnade kläder och skor! Men tycker det är svårt. Var köper ni era begagnade kläder? Myrorna har gått i konkurs här, men det gick inte att handla där, dom hade sorterat efter färg, helt omöjligt att hitta. Fb tycker jag har "dåligt utbud" och på Tradera är frakten så dyr..

Hur gör ni?

Bor för övrigt i en stad med typ 30k invånare, så vi har inte jättemycket begagnat-butiker. Loppis brukar ha fel utbud, "tantkläder" eller barnkläder.
Myrorna där jag handlar sorterar också efter färg, men de har jättefina kläder och superbra butik i övrigt, så jag struntar i det. :) Man får tänka om lite när man shoppar bara!
 
Jag har gjort några försök och är ganska nöjd!
Sellpy: köpte hem ett gäng kläder, blev dock inte så sugen då varje plagg var packat i en plastpåse och levererades i en till plastpåse. Avskyr onödiga förpackningar!
Naturvårdsverkets klädbytardag: fick med mig fem nya plagg hem!
FB: skulle köpa kläder av en tjej, men hon slutade svara. Och det är så drygt att åka till någon gör att bara hämta ett plagg.
 

Liknande trådar

Äldre Har det senaste året lagt märke till en ny "trend", främst ser jag det på Facebooks alla "skänkes, sökes, bytes" grupper. Allt ska vara...
2
Svar
31
· Visningar
4 296
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp