Bli min SYO-konulent!

emma74

Trådstartare
Eller vad ska jag bli när jag blir stor? Eller hjälp - jag är katastrofalt dålig på att skriva ansökningar!

Saken är den att min nuvarande arbetsplats är lite av en katastrof, med otydligt ledarskap, dumsnålhet, mobbing osv... Det finns ingen möjlighet för mig att att lyckas ändra på detta, tro mig, jag har försökt. Jag håller därför på att gå in i väggen och behöver byta jobb. (Det finns inga medicinska fel som förklarar varför jag t.ex. är konstant trött osv enligt min vårdcentral.)

I dagsläget är jag anställd som marknadsassistent, vilket nog inte riktigt är det jag gör - jag sköter bl.a. framställningen (layout, design & original) av marknadsmaterial och kontakter med tryckerier, pr, och mässdeltagande. Detta till sammanlagt en bokhandel (fysisk och webb) & tre bokförlag. Har jobbat med detta i fyra år.

I försomras blev jag färdig med en 2-årig universitetsutbildning i Grafisk projektledning(/produktionsledning) (som inkluderade en C-uppsats).

Jag har jobbat med någon typ av layout/design/original/kodnings-jobb i 20 år - tyvärr är jag inte toppenbra på att skriva text, även om jag är på helt ok nivå kan jag inte tävla med "riktiga" copywriters/journalister. Ändå är jag ju bra på kommunikation.

Människor jag har att göra med i jobbet är alltid nöjda med det jag gör, saker blir genomförda när jag är på plats och alla författare brukar känna sig trygga med att jag håller koll på vad som ska göras med deras böcker eller vad de ska göra på bokmässan osv... Jag pusslar ihop till synes helt omöjliga projekt och får iväg hela produktkataloger till andra länder på mindre tid än någon trott varit möjligt för att jag kan samordna våra externa leverantörer och sätta precis lagom press på alla inblandade utan att de exploderar. Tyvärr har jag inga stora flashiga spännande projekt eller aktuella trycksaker att visa upp. Tidigare företag jag har jobbat åt har gått i konkurs och naiv som jag var så hade jag inget sparat av det - och numera gör jag bara små nyhetsblad till bokhandeln ungefär.

Jag har sökt jobb sen i oktober och det har bara resulterat i ett par "tack för visat intresse"-mail till svar. Jag har arbetat om mitt CV i flera steg och fått feedback på det men det jag antar att jag faller på är ju det där "personliga brevet". Jag skriver och skriver och skriver men det blir ändå inte bra. Alternativt är jag inte bra på det jag gör och fullständigt ointressant för arbetsgivare och då kanske jag borde försöka plugga lite till - eller kanske försöka bli något helt annat. Men vad?

(Jag närmar mig 40 med stormsteg men har inga små barn längre.)

Hjälp mig komma på några bra ideer! :bow:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Vet att det är många trådar om jobbsökande nu... även jag har problem med detta. Jag har jobbat i 21 år (och förvisso varit...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: emma74
·
Skola & Jobb Eller hjälp - jag är katastrofalt dålig på att skriva ansökningar! (Jag lyckades först på något konstigt sätt posta den här tråden...
Svar
19
· Visningar
2 041
Senast: tjenixen
·
Hästmänniskan Började på Kvinnerstaskolan i höstas och hade tänkt att jag skulle gå hästinriktningen. Men jag vart mer och mer less eftersom jag...
Svar
3
· Visningar
1 329
Senast: danilo
·
Ridning Rider regelbundet en 25-årig Islandsvallack och har gjort det till och från nu i ett par år. Har egentligen först på senare tid...
Svar
6
· Visningar
1 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp