Bli vän med grannarna

Adhara

Trådstartare
Hur blir man vän med ryttarna i grannstallet?
Känns som om dom (inte alla) alltid är sura på oss, ler aldrig tbx, hälsar inte, kollar surt på oss m.m.. känns så tråkigt då vi inte gjort dom något.. tänker att det vore kul om vi åtminstone kunde bli "bekanta" med varann..
vad är era bästa tips för att bli vän med grannstallet? :D
 
Gå ut o prata med dom när dom rider förbi? Säg hej och fråga om hästen/deras stall tex. De kanske bara är koncentrerade på hästen när de rider och ser sura ut
 
Men ÄR de sura då? Det där med blickar/kolla surt osv är väldigt lurigt, och en tolkning...

Med det sagt - det är ju tråkigt att det känns som att de är sura, och att stämningen är lite frostig. Jag hade fortsatt le mot dem när man möter, vinka och ropa hej typ. Till slut blir det ju konstigt att inte svara på det....
Och fortsätter det såhär, och det verkar som att det faktiskt är något som de är sura över - gå över och fråga dem? Hej, är det något som är fel? Vi skulle gärna bli bekanta med er, kanske kan rida ut ihop?
 
Men ÄR de sura då? Det där med blickar/kolla surt osv är väldigt lurigt, och en tolkning...

Med det sagt - det är ju tråkigt att det känns som att de är sura, och att stämningen är lite frostig. Jag hade fortsatt le mot dem när man möter, vinka och ropa hej typ. Till slut blir det ju konstigt att inte svara på det....
Och fortsätter det såhär, och det verkar som att det faktiskt är något som de är sura över - gå över och fråga dem? Hej, är det något som är fel? Vi skulle gärna bli bekanta med er, kanske kan rida ut ihop?
Får fråga dom, har stått här sedan juni.. vet att dom haft det svårt med vår stallägare men det är ju knappast p.g.a oss :(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
696
Senast: Emmi
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 018
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp