Sv: Blind
Som sagt, en bild säger inte så mkt märker jag
hon har hur mkt vinterpäls som helst och sadeln är faktiskt på tok för VID för henne

Den tippar fram och därför lättar den i bak. (bommen är strl vid oxå) Med en padd under ligger den helt i jämnvikt och ligger riktigt riktigt bra. jag har ridit henne i den och hon bjuder framåt och trampar på som bara den!
Ang sadelgjordsläget så har ingen av de tre sadlar jag ridit i på henne flyttat sig. alla har legat stadigt och gjorden sitter som den ska. SÅ konstig rygg har hon inte som du vill påskina

Och visst är hon ganska rak men inte så spikrak som du hävdar, då hade pessoan och dominusen legat bättre än prestigen. Samt att hon växt en del sen bilden som togs i höstas.
Mmmm man märker att detta med sadlar och fotografier är i princip omöjligt, som du skriver Emmah - verkligheten säger egentligen allt
En kompis till mig med riktigt bra erfarenhet av sadlar (eh den klassiska, men ja, låt bara vara sagt att hon arbetar nära med sadelutprovare i många år och är "duktig") och hon tyckte oxå denna Prestige låg riktigt bra på henne. Hon tyckte inte heller att hästen har onaturligt kort rygg (kort visst, men inte onormalt kort)
Har mätt henne och jämfört med bommen och den är för vid.
Så vad ville jag med denna tråd och dessa bilder?
Framförallt se om bilder kan tala om hur verkligheten ser ut, om bilder hade kunnat visa det jag redan känt och få det bekräftat. Men det visade sig att det blev helt tvärtom, en för vid sadel ser ut att vara för smal osv beroende på bild.
Ganska intressant eftersom det är väldigt vanligt att folk har åsikter om sadlar här inne på buke