• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare mej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 947
M

mej

hej jag undrarvart man kan köpa blinkers nån stans?
skicka gärna länkar till någon :)

Sv: blinkers

Du kan även beställa blinkers i "dinna färger" av samma personer som syr dressarna... Finns i äldre tråd

blinkers är attans bra på lite nerviga hästar ! :D

Kan också GÖRA känsliga hästar väldigt nerviga.......... Låt er inte luras. Att börja rida m blinkers fordrar försiktighet, ta gärna en erfaren "galoppare" till råds och hjälp.

Camilla Cerwin på Täby Galopp syr dressar och sammarbetar med LOKA, dom syr det du vill ha i den färg du önskar. Gå in på www.isolaracing.com ´s sida och kolla i vänsterspalten där står tel mm.m. till Milla.

Är inte hästen van att gå med blinkers, kan det vara en god idé att börja med "luddar" att sätta på sidostyckerna på tränset. Där har hästen relativt fritt att se sig omkring, men inte fullt ut bakåt.
Det är ganska vanligt förutom på galopphästar även på hopphästar, på högre nivå.

Liknande trådar

Övr. Grenar Är det nån i Sverige som följer detta race? Höjdpunkten på almanackan här I Australien! Tisdag 5 November, 3200m Final-startfältet samt...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: Seabaz
·
Fritid Ska till Stockholm 21-23 mars med familjen - alla vuxna. Det blir från fredag eftermiddag/kväll till söndag eftermiddag/kväll. Det vore...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Lightzone
·
Bukefalos Är det jag som gör fel eller …? Jag brukar använda den här när jag ska skicka ett inlägg till nån men de hamnar alltid på fel ställe i...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈