Blinningar och Bromsar!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Sweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 788
S

Sweet

Bästa medlet mot dessa fasansfulla kryp??? :devil: Har testat Switch men det hjälper inte!

Hästarna blir ju som tokiga när man ska ut i skogen på en ridtur!

Har sökt på forumet men de flesta medel är ju mot myggor och knott... Jag behöver något mot blinningarna!!!

Jag har nog en bra häst, för han bara stannar och väntar på att jag ska döda odjuren :D

Vad som avskräcker dom vet jag tyvärr inte.

Switch är ju mot fästingar och knott, så att dte itne hjälper mot blinningar och broms är inte någon nyhet ;)

Att kleta på fyra-ess borde väl hjälpa lite iaf?

Jag har skickat efter ett medel som heter "broms-broms" på nätet. Det luktar apa...typ stark tjära och jag tycker att det hjälper en del iallafall. Företaget heter Näcken och tyvärr så skickar farbrorn som säljer detta med en massa bilder näck på sig själv, spelandes fiol med hela härligheten dinglandes. Kan man stå ut med detta så är produkten dock riktigt bra. Fast bättre än hjorthornsolja är det ju inte.

Jag har då aldrig hittat något som funkar bra mot broms, annat än rejält täcke. Dom största odjuren biter ju t.om. rakt genom T-shirt och ridbyxor :devil:

När vi rider tar vi med oss en lång kvist med löv på, så kan vi vifta/svepa bort fästingarna. T.o.m. vår larvigaste häst insåg det smarta med lövruskan och slutade tycka att den var läskig efter halva ridturen :D

Finns nog inge vidare som funkar..men med mitt enkla renons håller de iaf för det mesta borta från min häst :love:

Jag använder Aloe Vera Spray till mina hästar och det funkar väldigt bra. Du kan bl.a. hitta det på de flesta marknaderna runt om i Sverige. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 734
Senast: Ceta
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
11 241
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gammal användare men skriver under annat nick. Jag ska på möte i nästa vecka i min kommun för att diskutera att läggas in på...
Svar
13
· Visningar
2 576
Senast: Keb71
·
Hästvård Hej Vi har massa insekter som bits (knott, blinningar, bromsar, myggor, fästingar) och min häst gillar det inte. Han och hans kompisar...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka