Blinningar och Bromsar!!

S

Sweet

Bästa medlet mot dessa fasansfulla kryp??? :devil: Har testat Switch men det hjälper inte!

Hästarna blir ju som tokiga när man ska ut i skogen på en ridtur!

Har sökt på forumet men de flesta medel är ju mot myggor och knott... Jag behöver något mot blinningarna!!!
 
Beckolja ska ha en avskräckande lukt så jag har smort in mina med det, sen får jag se om det hjälper
 
Jag har nog en bra häst, för han bara stannar och väntar på att jag ska döda odjuren :D

Vad som avskräcker dom vet jag tyvärr inte.

Switch är ju mot fästingar och knott, så att dte itne hjälper mot blinningar och broms är inte någon nyhet ;)

Att kleta på fyra-ess borde väl hjälpa lite iaf?
 
Jag har skickat efter ett medel som heter "broms-broms" på nätet. Det luktar apa...typ stark tjära och jag tycker att det hjälper en del iallafall. Företaget heter Näcken och tyvärr så skickar farbrorn som säljer detta med en massa bilder näck på sig själv, spelandes fiol med hela härligheten dinglandes. Kan man stå ut med detta så är produkten dock riktigt bra. Fast bättre än hjorthornsolja är det ju inte.
 
Jag har då aldrig hittat något som funkar bra mot broms, annat än rejält täcke. Dom största odjuren biter ju t.om. rakt genom T-shirt och ridbyxor :devil:

När vi rider tar vi med oss en lång kvist med löv på, så kan vi vifta/svepa bort fästingarna. T.o.m. vår larvigaste häst insåg det smarta med lövruskan och slutade tycka att den var läskig efter halva ridturen :D
 
Finns nog inge vidare som funkar..men med mitt enkla renons håller de iaf för det mesta borta från min häst :love:
 
Jag använder Aloe Vera Spray till mina hästar och det funkar väldigt bra. Du kan bl.a. hitta det på de flesta marknaderna runt om i Sverige. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 647
Senast: Hellhound
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 754
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 527
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp