Blir även kastrerade hankatter kärlekskranka på våren?

I

Ia4

Idag när solen och värmen kom dök en främmande katt upp på vår tomt. Jag blev orolig för att det skulle bli bråk med vår 5-åriga hankatt. Vår katt rusade först fram, men sen la han sig på rygg och kråmade sig i solen ca en meter från den främmande katten. Han bara sneglade lite i ögonvrån mot den andra katten. Han höll på ett tag och det såg ut som om han försökte få den andra kattens uppmärksamhet. Antagligen var den andra en honkatt. Någon som känner igen beteendet eller vet något om det?
 
De kastrerade kattpojkar jag haft har försökt att :banana:, dock skjuter de ju blankt, så jag har inte oroat mig direkt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har haft en väldigt skygg katt som har stykit omkring vårat hus sen vi flyttade hit (snart två år sedan). Vi har pratat och lockat på...
Svar
3
· Visningar
2 917
Senast: alenchik
·
Katthälsa I morse vaknade jag av att det lät som att en katt blev flådd utanför dörrn och tänkte att det väl var parning på gång. Vaknade igen...
Svar
13
· Visningar
1 604
Senast: Yrja
·
S
Övr. Katt Jag ahr två katter, båd blir 2 år i sommar.. Den ena är en hankatt som kastrerades så fort han släppt ner kulorna vid ca 6 månaders...
Svar
5
· Visningar
11 866
Senast: Prosit
·
Övr. Katt Ja, de är vad som sitter på våran altan just nu....å skriker! Hela natten har de hållt oss vakna med deras slagsmål och...
Svar
2
· Visningar
900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jag gpr sönder
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp