Blir aldrig frisk

Jag har fått en läkartid till vc om några veckor!

Funderar på om jag ska acceptera den sjukskrivning som min läkare på psyk ville. Men det känns som ett sådant misslyckande.. samtidigt, jag misslyckas ju redan i skolan. Tenta på fredag och ingenting fastnar i hjärnan. Försöker och försöker men det går inte, det är bara som sirap.
Om det nu är något postinfektiöst och om du upplever ansträngningsutlösta försämringar (PEM - post exertional malaise) så anses aktivitetsreglering för att undvika bakslag vara väldigt viktigt. Tyvärr kan bakslag bli långvariga eller till och med leda till permanenta funktionsnivåsänkningar. Så upplever du just ansträngningsutlöst försämring är det evidensbaserade förhållningssättet att inte pusha. Kan vara bra info åtminstone tills du utretts. :heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 801
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 930
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 094
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp