Blir benskydden för höga?

Carmoliana

Trådstartare
Fick tag på helt nya endast provade professionals choice, fanns både i Large och x-large, Large blir för små men frågan är om X-Large blir för höga? Strunta i musen på bilden ;) vet den är mörk men synns kanske ändå tillräckligt?

1499569_10153859623230515_1402950101_n.jpg
 
Sv: Blir benskydden för höga?

Ingen aning om skydden... Men musen :love: TVÄRSÖT !!! (även om jag själv inte skulle fånga den utan slå ihjäl den :P )
 
Sv: Blir benskydden för höga?

hade tyckt att skydden vore lite för höga(ingen erfarenhet hur PC skydden är i konsistensen dock, dvs om de är mjuka eller hårda).

(fluffig mus ^_^)
 
Sv: Blir benskydden för höga?

Haha ja han va söt den lilla rackaren ;) Tack för svaren, får tyvärr sälja dem då :/
 
Sv: Blir benskydden för höga?

Tycker det är för höga, du kontrollerar enkelt genom att lyfta benet.
Räckte inte omkretsen på L?
 
Sv: Blir benskydden för höga?

Nä tyvärr, blev alldeles för tight, dessa överlappar knappt 2cm, får sälja dom och köpa SMB2 igen istället, inte hans typ av prochoice skydd helt enkelt :)
 
Sv: Blir benskydden för höga?

Är dom normala i storlek annars?

Köpte ett par såna i storlek S från Isabell Werth och dom var för stora för min ponny :(
Känns som dom var stora i storleken och jag skulle vilja ha såna..
 
Sv: Blir benskydden för höga?

Tror inte mina överlappar mer än ngn cm, de sitter perfekt på min. Han har M, 155 cm med varken smala eller grova ben.
 
Sv: Blir benskydden för höga?

Är dom normala i storlek annars?

Köpte ett par såna i storlek S från Isabell Werth och dom var för stora för min ponny :(
Känns som dom var stora i storleken och jag skulle vilja ha såna..

Vad har ponnyn för storlek på benskydd annars? Jag har prof choice smb elite (gamla modellen, inte ventech) på min maxade D-ponny med smäckra ben. Jag får rejält överlapp men på längden funkar det. Skulle dock vilja ha en storlek mindre omkretsmässigt, ffa bak

317045_140010772761571_228175379_n.jpg


307874_146287338800581_1957875098_n.jpg
 
Sv: Blir benskydden för höga?

Jag har storlek Small (VenTECH Elite) till min D-ponny arab med smäckra ben.

1653454_10152015809589032_1996658722_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Blir benskydden för höga?

+ Josefiine

Han är en c-ponny med rätt smala ben. Har stl ponny i senskydd.
Kan mäta benen imorgon :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 557
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 177
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 414
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 453
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp