Blir troligen inget jobb idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och väntar på att telefonen ska ringa så jag kan jobba, att vänta är dötist.

Kan inte börja med något som jag inte kan lägga ifrån mig med en gång om det blir jobb för då måste jag åka med en gång.
Går bort gör
Rida, promenad, cykla, större projekt i trädgården, åka till min utbigård, hämta gamla kupor jag fått och snickra.

Kan göra
Tvätta, städa, beta hästarna, träna trick, pusta läder, hänga vid datorn och lättare trädgårdsysslor.

Hästarna nöjda iallafall :)
20200327_114840.jpg
 

Har blivit beta hästarna och hänga vid datorn hittills.

Har hört av jobbet iallafall, chefen ringde när jag satt med telefonen så hon blev rädd när jag svarade så fort :o , ville inget mer än kolla så mina uppgifter fortfarande stämmer.
Vill både jobba och inte. Hittas inte jobb så blir jag ju uppsagd men vill inte åka runt till massa nya företag och träffa nya människor just nu, känns lite som pest eller kolera.

Har även hittat några till utbildar jag kommer söka.
 
Ytligare en dag utan uppdrag.

Har betat hästarna, riktigt rogivande för mig,
Förberett för att så frön i morgon,
Skiasat på hönshus med gård till, men har inga planer på att skaffa höns :rofl: ,
Tittar film,
Ridit

Det där städandet lyser med sin frånvaro :angel:
 
Idag blev det att så ringblommor och förberett fler frön
Tränat lite trick,
Betat hästar,
Kollat igenom stolpar och tråd i hagarna,
Handlat åt pappa och faster,
Tittar på odlarklipp på yt och hängt på buke.
 
Ytligare en dag utan uppdrag så blev
Bytt lite stolpar i hagen,
Satt 30 pumpafrön,
Betar hästarna,
Städat halva stallet,
Köpt foder så det räcker till gräset kommit igång ordentligt,
Tittat på film med mysig blåst utanför huset och tagit små pauser för att kolla buke och fb.

Nu ska jag natta hästarna och sedan sova
 
Idag var fösta dagen på mensen så har legat i sängen med dator, godis och skräpmat tills en granne ringde och frågade om jag ville rida ut så det blev en härlig tur på nästan 2h.

Nu är det helg:love:
 
Ytligare en dag utan jobb, så har blivit
•Sladdat 2 av hagarna nu när det torkat upp.
•Tagit en glass i solen.
•Vårbadat och dragit av massa vinterpäls på hästar.
•Ridit ut en sväng.

Om en timme så ska jag ta tag i städningen🤪
 
Idag känns det som jag inte gjort något utan mer gått runt hemma och gjort massa småplock och njutit. Jobbet ringde 2 gånger och undrade om jag var redo för att jobba men blev inget.
 
Hittade gamla vallfrön igår som jag sådde idag, ca 2,5 hektar med handsåmaskin.
Har även handlat lite idag, kollat bina, ridit, städat och nu sitter jag ute och känner den goda lukten av är det regnat.

25 av mina 30 pumpafrön har tittat upp och minna ringblommor börjar komma upp :love: .
Bild på första försöket på glasrabarber
20200407_211357.jpg
 
Ytligare en dag utan jobb så har
•Bilen har blivit städad, tvättad och klistrat fast backspegelns ena glas som lossnade under tvätt.
•Fixat i jordgubbeslandet.
•Myst med hästarna.

Och bara njutit av ett underbart väder🌞
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 692
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 243
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är alltid lite tråkigt när jag inte får se min psykolog på en hel vecka. Jag behöver verkligen de där samtalen men samtidigt var det...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 535
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp