Blivande 3-åringar!

Hmm, det har du nog rätt i faktiskt. Eftersom de ändå inte ska ridas på Treårs, har faktiskt inte tänkt på det förrän nu när du sa det. Tack!

Så blir det inte så stressigt heller, med tanke på hur lite hanterad hon är och hur mycket vi har att "ta igen". Kan ju ta det lite lugnare och löhoppa i början av året o förbereda grundligt inför inkörningen istället. :bow:
 
Vid treårstestet för halvblod ska hästen visas uppsutten om man vill ha ut ett diplom (frivilligt). Men vad ska man med det till om man inte hade tänkt sig att avla direkt?
 
Vår 01:a är löshoppad några gånger på ett par olika ställen, transportvan, lite longerad, promenerad samt har haft sadel och träns några gånger. Han är försiktig men ändå *otroligt* okomplicerad och cool.

Han är dock redan ca 172 och är just nu rejält mycket högre fram än bak så vi jobbar honom mycket sakta och säkert. Inridningen blir framåt våren eller hösten beroende på hur han ser ut.
Planen var tidigare att han skulle gå treårstest men den chansen är mycket liten med tanke på hur han ser ut nu utan han får växa i sin kropp i lugn och ro istället.
 
Men gud! Det kommer att bli en bjässe!!!!! HJÄLP! ja han kan behöva att ta det lungt med sin stora kropp!
Men jag fick hjälp av en kompis idag så idag skede DET! Jag *åkte* i skritt på min pålla! kändes hur bra som helst! Men hon har en bra balans den damen!Hon kickade 5gånger men det var mjuka sådana och hon varnade mig genom att skjuta upp ryggen innan det kom! Hon har ju inte så bra koll när hon landar med bakbena direkt så då blev det stopp! Men det nog gå bra det här! Känns helt underbart! :love: :banana: :bump: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
 
Nu visade jag iof en valack somfick diplom i våras, jag har väl inte direkt någora stora avelsplaner för honom, mEn jag tycker det var ganska trevligt ändå, och det är ocksp ganska meriterande för hans mamma som avelssto.
 
:rofl:

Är du säker på att du inte planerar att avla? ;)

Sen tycker jag inte jag att man tar ut diplom enkom för avel, det är ju en kvalitetsstämpel på hästen och som du påpekat, det är meriterande för föräldrarna.
 

Liknande trådar

Bro
Anläggning Ska gå med 3 hästar på samma gång till en hage över en bro 1 stor häst och 2 shettisar leder dom tillsammans. Bron har ett staket som är...
Svar
3
· Visningar
353
Senast: Mia_R
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 160
Senast: Mia_R
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
766
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?
  • Vad gör vi? Del CXCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp