Bukefalos 28 år!

Blivande samboskapstrassel, juridisk rävsax...

Du har verkligen noll koll på hur det fungerar med post.
+ massa till

Men varför fortsätter ni? Jag bara kan inte begripa det. En hel tråd bara tas över av världens tråkigaste postsnack, medan TS fortfarande sitter med sina personliga bekymmer som hon behöver få ventilera och diskutera. Upprepade gånger har ni blivit ombedda att sluta. Vad driver er till att fortsätta?
 
TS hur ska du göra?
Ska du flytta ihop med mannen, eller har du kommit på andra tankar iom denna tråden?
 
Det är väl som man väljer själv?
Min sambo tycker om barn och ville ha en egen relation med dem som jag redan hade.
De tycker om varandra och är de bästa vänner.
De barnen är vuxna nu och kommer ofta och hälsar på oss.
Fast bara för att man bor tillsammans och hjälper till och bryr sig så är man ju inte förälder, man är en vuxen som bor tillsammans med föräldern. De flesta ungar har redan ett par föräldrar som har det yttersta ansvaret, det är inte mitt även om jag väljer att vara delaktig som sambo.
 
Fast bara för att man bor tillsammans och hjälper till och bryr sig så är man ju inte förälder, man är en vuxen som bor tillsammans med föräldern. De flesta ungar har redan ett par föräldrar som har det yttersta ansvaret, det är inte mitt även om jag väljer att vara delaktig som sambo.
Jag tror ingen har påstått att man ska vara förälder till sin sambos barn (rätta mig om jag har fel) om man inte önskar det och det passar i situationen. Det folk påpekat är att man genom att bli sambo även blir en del av barnens liv och en vuxen som i viss utsträcknign behöver ta ansvar.
 
Jag tror ingen har påstått att man ska vara förälder till sin sambos barn (rätta mig om jag har fel) om man inte önskar det och det passar i situationen. Det folk påpekat är att man genom att bli sambo även blir en del av barnens liv och en vuxen som i viss utsträcknign behöver ta ansvar.
Jag har aldrig påstått motsatsen, det jag vänder mig emot är att man genast enligt somliga blir bonus- eller styvförälder. Jag skulle kräkas på den som kallade mig för något sådant. Jag vill inte bli reducerad till någon stand in, eller som i TS fall den betalande hushållsslaven. :wtf:
 
Jag har aldrig påstått motsatsen, det jag vänder mig emot är att man genast enligt somliga blir bonus- eller styvförälder. Jag skulle kräkas på den som kallade mig för något sådant. Jag vill inte bli reducerad till någon stand in, eller som i TS fall den betalande hushållsslaven. :wtf:
Vem är då somliga? Jag har inte sett någon som påstått man genast blir bonus/styvförälder men många som säger ungefär som jag, dvs man är en vuxen familjemedlem med visst ansvar för de minderåriga, ju yngre dess mer, och man får ta hela paketet. Man kan liksom inte ignorea att det är flera personer man flyttar ihop med och inte bara sin sambo.
 
Vem är då somliga? Jag har inte sett någon som påstått man genast blir bonus/styvförälder men många som säger ungefär som jag, dvs man är en vuxen familjemedlem med visst ansvar för de minderåriga, ju yngre dess mer, och man får ta hela paketet. Man kan liksom inte ignorea att det är flera personer man flyttar ihop med och inte bara sin sambo.
Du får gå tillbaka i tråden men bl a @Gnist skriver om bonusförälder. Jag har aldrig skrivit att man inte flyttar ihop med flera om man flyttar in hos en familj, men i mina ögon är man sambo och inte någon förälder. :meh:

Men nog om detta, det hör inte heller till @Sockerbits tråd så jag tycker vi slutar med trådkapningen och jag har noll intresse av ytterligare en spinn off tråd om "föräldrar". ;)
 
Du får gå tillbaka i tråden men bl a @Gnist skriver om bonusförälder. Jag har aldrig skrivit att man inte flyttar ihop med flera om man flyttar in hos en familj, men i mina ögon är man sambo och inte någon förälder. :meh:
Jag har läst alla inlägg i tråden och inte sett de du tycker dig se. Kan du inte citera?
Det enda inlägget @Gnist sktivit om saken i tråden alls nämner inget i den stilen, jag citerar det nedan. Det känns som du slåss mot en inbillad väderkvarn här.


Mina 5 öre i bonusbarnsfrågan; Nu är ju då mina iofs stora, men ändå. Ev man får baske mig acceptera att de är mina barn och gillar han dem inte så bye bye, så den man som inte tycker om, respekterar och finns där om så behövs nån gång när det kommer till mina barn är för mig inte värd att vara med och skulle jag träffa en man som har barn så skulle jag självklart involvera dem i mitt liv, finnas där om de behöver mig osv. men jag tänker inte ta mammans plats för det, precis som ingen kan ta mina barns pappas plats.

Att exkludera sig från partnerns barn känns ju för mig alltså bara jättemärkligt :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp