Blivande samboskapstrassel, juridisk rävsax...

Jag har läst alla inlägg i tråden och inte sett de du tycker dig se. Kan du inte citera?
Det enda inlägget @Gnist sktivit om saken i tråden alls nämner inget i den stilen, jag citerar det nedan. Det känns som du slåss mot en inbillad väderkvarn här.
Du får väl läsa om den? Jag tycker inte frågan om "föräldrar" hör hemma alls i TS tråd, lika lite som den nu bortrensade postutvikningen gjorde. Jag upprepar mig, den enda bonusen här är den han gjort som fått en betalande hushållsslav att ställa upp på att passa hans ungar istället för att vara hos sin häst.
 
Nej det menade jag inte heller. Men det lät mer som att det inte ens var aktuellt att vilja köpa in sig i halva huset pga att barn bodde där och slet ner det så pass.
om det var mitt inlägg du syftade på så menade jag halva kostnaden för allt... sitter 3 barn och äter, duschar, bidrar med sopor osv, då är det ju deras kostnader... hälften är inte "mitt"... TS får ju inte köpa in sig i huset vad jag har förstått.
 
Du får väl läsa om den? Jag tycker inte frågan om "föräldrar" hör hemma alls i TS tråd, lika lite som den nu bortrensade postutvikningen gjorde. Jag upprepar mig, den enda bonusen här är den han gjort som fått en betalande hushållsslav att ställa upp på att passa hans ungar istället för att vara hos sin häst.
Jag tro allt du får läsa om den igen då @Gnist uppenbarligen inte menar som du tror och dessutom förnekar det. Lite lustigt att du ondgör dig över det spår du själv var med startade och fortsätt er med. Det går så bra att sluta när som.
 
Hur går det för dig @Sockerbit ?

Jag förstår om det kanske känns jobbigt för dig med alla svaren som ganska enhälligt sågar din och mannens relation.
Jag vet själv hur det kan vara att få så mycket reaktioner från andra.
Det blir som om man nästan känner sig påhoppad, fast man samtidigt vet att det är i all välmening. :o
Säger inte att du känner som jag, men jag kan förstå om det känns jobbigt för dig. :heart
Någonstans är det ju lätt att känna sig sågad själv eftersom man är en del av den dåliga relationen.
Och sen kanske man känner lite skuldkänslor också.
Så var och är det för mig.
Säger inte att det är så för dig men ville bara dela med mig av mina tankar. :heart

Du kan bortse från mitt svammel också om du tycker att det inte stämmer. ;)

Har du hunnit prata med mannen?
Jag tänker främst då det gäller dom mer handfasta grejerna som hyran och var du ska vara skriven någonstans.

Det andra reder man ju inte ut på ett kafferep direkt, men du kanske har fått med dig lite tankar i alla fall.
 
@Sockerbit
Du har haft flera trådar om relationen med den här mannen.
Var rädd om dig. Du är snäll och tänker på andra, tänk lite på dig själv nu. Om du har ett mönster att låta andra alltid vara viktigare än vad du själv är, försök att bryta det nu.
Det finns människor därute i världen som är bra för en. Ibland måste man bara leta lite.
 
De flesta ungar har redan ett par föräldrar som har det yttersta ansvaret, det är inte mitt även om jag väljer att vara delaktig som sambo.
Som jag skrev, det är som man väljer själv i förhållandet.
Om man frågar min sambo hur många barn han har så svarar han 3, d.v.s. alla är medräknade.
Om man frågar min dotter hur många föräldrar hon har så svarar hon 3, av samma orsak.
 
Där nya partners och svärmödrar ingår i denna amöba.


... och då kommer den springande punkten: vill jag vara i en relation med en människa som hanterar sina förhållanden så? Nu tycker jag ts målar en bild som ger vid hand en rätt obehaglig typ, som inte är särskilt intresserad varken av ts eller sina barn. Me, myself and I verkar vara intresseordningen.

Och det kokar ner till om detta är den livskamrat ts söker.
 
Det här är inte första frågetecknet i relationen, TS har ventilerat problem i relationen innan. Problem som jag nog tycker signalerar precis den här fortsättningen. Självklart vill mannen behålla TS i sitt liv, säkert av flera skäl, och gör en tillräcklig uppryckning när så krävs för att relationen ska fortsätta. Återigen: me, myself and I. Vad behöver jag göra för att komma dit jag vill? (lugn och ro i relationen).

Att mannen inte vill skylta med sitt samboskap ger mig kalla kårar, det här är ingen trevlig människa.

Det är min tolkning av situationen.
 
Det låter onekligen mycket märkligt att inte vilja att sambon ska skriva sig i sitt eget hem. Jag har väldigt svårt att tro att det är något som arbetsgivaren kräver. Antingen är TS lämplig i deras ögon, eller så är hon inte det, och då är ju inte sambon särskilt lämpad för sitt jobb om han smyger med deras relation. TS kanske ska be sambon att få prata med någon på hans jobb, som kan förklara vilka säkerhetsrutiner hon behöver känna till?
 
Det låter onekligen mycket märkligt att inte vilja att sambon ska skriva sig i sitt eget hem. Jag har väldigt svårt att tro att det är något som arbetsgivaren kräver. Antingen är TS lämplig i deras ögon, eller så är hon inte det, och då är ju inte sambon särskilt lämpad för sitt jobb om han smyger med deras relation. TS kanske ska be sambon att få prata med någon på hans jobb, som kan förklara vilka säkerhetsrutiner hon behöver känna till?
TS behöver inte känna till några säkerhetsrutiner.
Antingen är hon o.k. eller så är hon inte o.k. ur säkerhetsklassningsperspektiv.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Säkerhetsprövning
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp