Blivit kontaktad om nytt jobb

Jag bor redan i Stockholm och det här jobbet är också Stockholm men på fel sida från där jag bor. Men ja lönerna är högre här.
Ja timlönen var nästan dubbelt och så var det höga traktamenten . Men är nöjd med jobbet jag har då jag stannat 37 år och lönerna är rätt ok nu och och så har vi många förmåner som är värt mycket
 
Var på intervjun förra veckan, men sammanfattningsvis fick jag inte en jättebra känsla.
När jag frågade vad löneläget låg för den typen av tjänst fick jag svaret att hon inte visste. Och det var gruppchefen jag träffade på intervjun. Hon kontrade med att fråga vad jag har för lön idag.
Tyckte bara det kändes väldigt oseriöst. Som gruppchef borde man ju kunna säga om det är 20k eller 40k.
Men hon ville att jag skulle skicka CV och uppge referenser. Referenser sa jag att det var för tidigt för. Vet inte om jag ska skicka CV ens. Skulle isf vara för att jag vill få lite bättre koll till när jag ska löneförhandla med mitt nuvarande företag.

Men att fiska via LinkedIn verkar vara vanligt. Var en till rekryterare från annat stort konsultföretag som hörde av sig samma vecka.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
564
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Hej kära bukefalister, Jag har varit på samma jobb sen jag tog min kandidatexamen för sju år sen. Trivs väldigt bra, därför har jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 333
Senast: Ingela_S
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 679
Senast: Dorinda
·
Juridik & Ekonomi Behöver input från er allvetande bukare igen! Jag ska förhoppningsvis börja jobba i Sverige, och skulle haft lite info kring vad som är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 897
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp