Blixt, objektiv.

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 108
N

nathalieuhlan

Köpte i somras en canon 450.. och jag börjar nu lära mig och inser att jag vill ha ett längre objektiv har 18-55 nu, och vill ha ett ?-300! och en blixt.

Men jag har ingen aning om vad som är bra/dåligt!
så tips på blixtar och objektiv, gärna filter också...
vilket är bäst UV eller Skyligth? :)

Helst inte så höga priser.. :angel:

Sv: Blixt, objektiv.

Nån som vet något om "Canon 70-300mm" kostar : 1690:- på elg*gant*n

Generellt får du vad du betalar för, ett objektiv för under 2000 med zoomomfång mellan 70-300 ger i princip kass bildkvalité om det inte är tillräckligt bra ljus för att blända ner till f8 eller till och med f11. Tillräckligt bra ljus i detta fall generellt solljus mitt på dagen på sommaren. Jag skulle rekommendera dig att köpa kvalité från början istället för att köpa kassa grejer först för att sedan byta och köpa bättre grejer sen. Tamrons 70-200 2.8 är en grymt bra och skarp optik som kostar under 7000:- värt varenda öre.

22801005.jpg

fotad ifrån sovrummet, satt på golvet och fotade med öppen dörr

har man inte mycke pengar så duger det mesta.
speciellt om man kanske inte har så höga förväntningar, utan kanske bara vill zooma mer än kitobjektivet..

mitt 75-300mm, köpt privat för 1000kr, nypis 2000kr, vet ej om den går att köpa längre.
Hela namnet Canon Zoom lens EF 75-300mm 1:4-5.6 och sen är det 3 streck, så det står ju säkerligen för en 3a :p

inte världens ljusstarkaste objektiv, men den duger åt mig. fungerar helt perfekt. men som irenes säger, man får det man betalar för. men har man inte så mycke pengar så ;)
har använt den i ridhus också.. på kvällen, med stativ och då var hästarna stilla :angel:

närgräns 1.5 m :angel:

och jag har en 400D

Som sagt du får vad du betalar för. Har du pengar så satsa på ett 70-200 4L USM, du kommer garanterat inte att ångra dig, ännu hellre 2.8L men då börjar det bli dyrt.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 775
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns... 2
Svar
24
· Visningar
3 616
Senast: Cilva
·
Hästmänniskan Jag ska sälja min häst och jag har så himla svårt att hantera det, så jag tänkte höra här om ni har några kloka råd eller tips eller... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 115
Senast: _Zacke_
·
Hästmänniskan Jag kan ju inte vara ensam om det här. Att ponnyerna får rätt mat, rätt mängd etc. är jag jättenoga med. Jag väger, analyserar och... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 934
Senast: Balahé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka